مرگ زن جوان با قرص لاغری حاوی شیشه

مرگ زن جوان با قرص لاغری حاوی شیشه

مرد عطار که با فروش قرص‌های لاغری باعث مرگ زن جوانی شده بود، در دادگاه از خود دفاع کرد. درحالی‌که پزشکی‌قانونی وجود شیشه در این قرص را تایید کرده، متهم منکر اتهامش شد.

به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، تحقیقات در این پرونده از پاییز سال گذشته و با شکایت مردی در پلیس آگاهی تهران از صاحب یک عطاری در تهران آغاز شد. مرد جوان در شکایتش گفت: «همسرم اضافه‌وزن داشت و به دنبال راهی برای لاغری بود. مدتی باشگاه رفت اما بی‌فایده بود 
و تصمیم گرفت از قرص‌های لاغری استفاده کند. برای این‌که قرص‌ها عوارضی نداشته باشد سراغ قرص‌های گیاهی رفت. از یک عطاری بسته قرص لاغری را گرفت اما بعد از مصرف‌ قرص‌ها حالش بد شد و حالت‌تهوع و استفراغ داشت. سریع او را به بیمارستان رساندم که 10 روز بستریبود و براثر سکته قلبی جان‌باخت. مطمئن هستم ترکیب قرص‌های لاغری باعث مرگ همسرم شد. به همین دلیل از مرد عطار شکایت دارم.» پس از این شکایت جسد با دستور بازپرس دادسرای تهران به پزشکی‌قانونی منتقل شد که پزشکان پس از معاینه جسد این زن، علت فوت را مصرف شیشه یا متامفتامین اعلام کردند.  پس از اعلام پزشکی‌قانونی، مرد 47ساله عطار به اتهام مداخله در امور پزشکی و قتل شبه‌عمد بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. این مرد منکر جرایمش شد و گفت: «از این کپسول‌های لاغری به مشتریان زیادی فروختم و مشکلی برای‌شان پیش نیامد. مرگ این زن ارتباطی با قرص‌های لاغری ندارد و احتمال دارد قبل مصرف قرص شیشه کشیده و ایست‌قلبی کرده باشد. اتهاماتم را قبول ندارم.» 
این در حالی بود که شاکی اعلام کرد حال همسرش تا قبل از مصرف این قرص‌ها خوب بود و بعد از خوردن قرص حالش بد شده است. به همین دلیل بازپرس دستور بررسی قرص‌های موجود در عطاری را صادر کرد که کارشناسان پزشکی قانونی وجود ماده مخدر شیشه در قرص‌های لاغری را تایید کردند. با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به اتهام قتل شبه‌عمد به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و مرد عطار در شعبه دهم پای میز محاکمه ایستاد. متهم که با قرار وثیقه سنگین آزاد بود، در این جلسه اتهامش را نپذیرفت و گفت: «قرص‌های لاغری که من در عطاری‌ام می‌فروختم مجوز سیب سلامت داشت و گیاهی بود. شاید این زن از عطاری دیگری قرص خریده باشد و همسر او به اشتباه مرا به‌عنوان متهم معرفی کرده است. در قرص‌های لاغری تولید من از شیشه استفاده نشده بود و ارتباطی با مرگ این زن ندارم.» درحالی‌که خانواده این برای مرد عطار درخواست اشد مجازات کرده‌اند، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.