نسخه Pdf

اخبار کوتاه

اخبار کوتاه

عنوان آرشیو برتر صداوسیما به شبکه مستند رسید
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما با اهدای لوح یادبود به مدیر آرشیو شبکه مستند سیما از زحمات او و شبکه مستند قدردانی کرد.تندیس و لوح سپاس یازدهمین مراسم انتخاب و اعطای عنوان آرشیو برتر با حضور حسین مهدیان، مدیرکل آرشیو صداوسیما در شبکه مستند به مدیر آرشیو این شبکه اهدا شد.

رادیو «ایران پایدار» کار خود را شروع کرد
رادیو مناسبتی «ایران پایدار» همزمان با هفته پدافند غیرعامل با مدیریت غلامحسین طالبی راه‌اندازی شد. این رادیوی مناسبتی از بامداد سوم آبان کار خود را آغاز کرد و به مدت 10روز تا نیمه شب 12 آبان به کار خود ادامه می‌دهد. این رادیو را علاقه‌مندان می‌توانند 24ساعته از طریق موج FM ردیف 895.5 دریافت کنند.

آنتن گرم شبکه نسیم با جواد رضویان
جواد رضویان، بازیگر سریال‌های کمدی ماندگار تلویزیون قرار است با ساخت طنزهای آیتمی و نقش‌آفرینی هنرمندان سینمای ایران به قاب جعبه جادو برگردد.چندی پیش اعلام شد جواد رضویان این روزها مشغول آماده کردن مقدمات تولید طنز آیتمی 90شبی برای شبکه نسیم است. همان آثار سیتکامی که محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم پیش از آن درباره‌اش صحبت کرده بود و قرار است در این شبکه تلویزیونی شاهد ساخت این دست کارها باشیم. به نوعی در کنار بازگشت تله تئاتر و ابتکار تله تعزیه، رونق ساخت سریال‌های سیتکام هم در دستور کار قرار دارد. پیش تولید این طنز آیتمی 90شبی آغاز شده و پیگیری‌ها نشان می‌دهد اول زمستان، طنز آیتمی جواد رضویان پخش خود را شروع می‌کند و تا عید نوروز روی آنتن خواهد بود.

سریال «شهباز» به‌زودی روی آنتن شبکه5
مجموعه تلویزیونی «شهباز» به کارگردانی حمیدرضا لوافی این روزها در مرحله پایانی تصویربرداری قرار گرفته و به‌زودی پرونده یک هک را از شبکه پنج پیش روی مخاطبان قرار خواهد داد. این مجموعه تلویزیونی در ژانر پلیسی ــ معمایی با موضوع فضای مجازی و پلیس سایبری ساخته شده است. آرش مجیدی، رضا داودنژاد، علیرضا آرا، میلاد میرزایی، مهدخت مولایی، نیما نادری، سیروس همتی، فاطیما بهارمست، غزال نظر، پاوان افسر از جمله بازیگران‌این مجموعه هستند.

تلویزیون ۱۵سریال آماده پخش دارد
محسن برمهانی، معاون سیما در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال «محرمانه» به آثار جدید تلویزیونی اشاره کرد و گفت: در ایام پیش‌رو، سریال‌های جدیدی به آنتن خواهند رسید و سال آینده هم از لحاظ سریال، رسانه‌ملی سال پررونقی خواهد داشت. هم اکنون 15 سریال آماده پخش داریم که به‌تدریج روی آنتن شبکه‌های تلویزیون خواهند رفت.در حال حاضر ۲۳ طرح سریال مصوب داریم که تا امروز شش سریال برآورد آن انجام شده و قراردادهایش به امضا رسیده است، برخی هم مراحل پیش تولید را سپری می‌کنند که انشاا... به سال ۱۴۰۲ می‌رسد.

تلویزیون صاحب مدرسه کنکور می‌شود
علی عبدالعالی، رئیس شبکه آموزش با اعلام این خبر، گفت: اگر ظرفیت شبکه‌ها، همراهی‌شان و کنداکتور اجازه دهد امسال این مدرسه کنکور را پرشور با 12ساعت برنامه در آبان‌ماه خواهیم داشت و از سال دیگر این مدرسه همچون مدرسه تلویزیونی شکل و شمایل و ساختار ویژه خواهد گرفت.

عبدا...روا  برای جام جهانی عازم قطر می‌شود
عبدا...روا و محمد میر به‌عنوان مجریان حاضر در استودیوی شبکه ورزش مستقر در قطر برای ویژه‌برنامه جام جهانی۲۰۲۲ انتخاب شدند. این ویژه برنامه از 25 مهر آغاز شده و هر هفته در دو قسمت روی آنتن می‌رود.این ویژه برنامه از چهار استودیو در تهران، قطر، سواحل خلیج‌فارس و استودیو خبر با حضور بازیکنان اسبق جام جهانی کشورهای مختلف روی آنتن می‌رود.قرار است با حضور عبدا... روا و  محمد میر در استودیوی قطر، ویژه‌برنامه «جام جهانی ۲۰۲۲ قطر» از ۲۵ آبان‌ به‌صورت هر شبی خواهد بود.

شبکه امید HD می‌شود
مراسم معارفه مدیران جدید شبکه امید سیما برگزار شد. در این مراسم سیداحمد مصطفوی به‌عنوان مدیر گروه تولید، محمد شهبازی سلطانی به‌عنوان مدیر طرح و برنامه و عادل ملکی به عنوان مشاور شبکه امید معرفی شدند.پیش از این نیز علیرضا عبدالحمید با حکم محمد صادق باطنی، مدیر شبکه امید به‌عنوان سرپرست گروه تولید و فنی شبکه معارفه شده بود.محمدصادق باطنی، مدیر شبکه امید در جلسه معارفه مدیران جدید شبکه امید سیما از تلاش‌های صورت گرفته در شبکه امید در راستای تحقق هدف تحول سازمان صداوسیما خبر داد و گفت: با رسیدن ۱۰برنامه جدید به آنتن در پاییز و زمستان، اچ دی شدن قریب‌الوقوع شبکه امید و برگزاری مؤثر هفته ملی نوجوان در آبان‌ماه با مشارکت و هم‌افزایی تمام سازمان‌های مؤثر کشور در حوزه نوجوان می‌کوشیم تا قدری از عقب‌ماندگی گذشته را در رفع نیازها و پرداختن به مسائل نوجوانان عزیز کشورمان جبران کنیم.

آغاز فصل دوم تکنولوژیک‌ترین مسابقه سیما با تغییر مجری
فصل جدید مسابقه «کهکشان» را به‌تازگی آغاز شده است. در فصل گذشته نیما فلاح اجرای این برنامه را به‌عهده داشت و این فصل را سپند امیرسلیمانی میزبانی می‌کند.چهار کهکشان را در این مسابقه مشاهده می‌کنید که هر کدام سه اتاق دارد و در هر اتاق شش اتاق دیگر را می‌بینید. این اتاق‌ها شامل کارستان، دژ، سیاهچال، درخت جادو، ادبستان، کابوس، سردبیر، چاپخانه، دیدستان، خانوم جون، موسیقی، تلفنخانه، سروستان و باشگاه فضایی می‌شود. در مجموع ۱۲بازی طراحی شده و مسابقه نسبت به فصل قبل تغییرات بنیادی داشته است.در کارستان سه بازی داریم که در بازی دژ باید شرکت کننده از دیوار بالا برود و تیراندازی کند. در اتاق سیاهچال شرکت کننده عینک واقعیت مجازی می‌زند و موانع ما را نمی‌بیند. او یک قطعه‌ای را باید پیدا کند. در اتاق درخت جادو یک تعداد نامه از سقف آویزان است. شرکت کننده باید روی اسب بنشیند و نامه‌ها را در سبدهای اطراف بیندازد.مسابقه تلویزیونی کهکشان به کمک فناوری واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازیVR بینندگان و شرکت کنندگان را به‌صورت همزمان با چالش‌های تازه‌ای روبه‌رو می‌کند. در این برنامه، بیننده در لحظاتی با اسکن (مرور) کردن صفحه تلویزیون به‌واسطه تلفن همراهش و با استفاده از اپلیکیشن (نرم‌افزار) برنامه، قادر به تعامل و شرکت در بازی‌هایی است که متناسب با دوره‌های مختلف تاریخ ارتباطات بشر طراحی شده‌اند. شرکت‌کنندگان در این مسابقه سفری را در دل تاریخ آغاز کرده و دوره‌های مختلف تاریخ ارتباطات از گذشته تا آینده را پشت‌سر می‌گذارند. برای هر دوره تاریخی، اتاق‌هایی در نظر گرفته شده که یکی از شرکت‌کنندگان با ورود به آن با چالش‌هایی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

ضمیمه کلیک
تیتر خبرها