اخبار

اخبار

تکرار فاجعه شاهچراغ این بار در ایذه
تعدادی افراد ناشناس شامگاه دیشب به سمت مردم و پلیس در شهر ایذه تیراندازی کردند که منجر به شهادت چند تن شد.
در پی ورود یک تیم تروریستی به بازار مرکزی ایذه و تیراندازی به سمت مردم و بسیجیان تا لحظه انتشار این خبر 4 نفر شامل یک کودک، یک پیرزن و دو مرد شهید و 5 نفر زخمی شده‌اند. براساس ا‌ین گزارش، تروریست ها سوار بر دو موتورسیکلت و با اسلحه کلاشینکف به سمت مردم رگبار بستند. در پی فراخوان گروهک‌های معاند و ضد انقلاب، عناصر تروریستی و مسلح با سوء‌استفاده از حضور برخی مردم، اقدام به تیراندازی کردند‌.

سفیر استرالیا به وزارت خارجه فراخوانده شد
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر استرالیا درخصوص تحولات داخلی کشورمان بیان کرد: به نظر می‌رسد نخست‌وزیر استرالیا براساس اطلاعات نادرست، رویکرد نادرستی در پیش گرفته که کمکی به روابط دو کشور نمی‌کند.
​​​​​​​سخنگوی وزارت خارجه افزود: ما آمادگی داریم در تهران و کانبرا روایت درست و به دور از جنجال رسانه‌ای درخصوص تحولات ایران را در اختیار دولت استرالیا قرار دهیم. سخنگوی دستگاه سیاست خارجی درباره اتهامات حقوق بشری استرالیا علیه ایران، با تأکید بر این‌که احترام متقابل و اتکاء به واقعیات بهترین راه پیشگیری از آشفتگی در دیپلماسی است، افزود: استرالیا با پرونده پرچالش حقوق بشری از قتل پناهجویان تا قتل ۵۰۰ بومی در زندان‌های این کشور و منع تحقیق حرفه‌ای در این موارد، فاقد کمترین مشروعیت اخلاقی برای موعظه در باب حقوق بشر است.