افزایش 10درصدی تولیدخودرو

افزایش 10درصدی تولیدخودرو

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تورم تولید در بخش خودرو در تابستان امسال 2 درصد اعلام شده است؛ این به معنای آن است که هزینه ملزومات ساخت و تولید خودرو در تابستان نسبت به بهار فقط 2 درصد افزایش داشته است. میزان افزایش قیمت در ساخت خودرو در فصل تابستان از مقدار افزایش قیمت سبد مصرف‌کننده در یک ماه، کمتر است و این یعنی مدیریت زنجیره تامین صنعت خودرو که شامل حدود ۳۰۰۰قطعه می‌شود در مسیر درستی قرار دارد.

وی تورم نقطه‌ای تولید در بخش تولید خودرو را در تابستان امسال 27.2 درصد اعلام و اظهار کرد: افزایش قیمت تولید خودرو در تابستان امسال نسبت به سال ۱۴۰۰، 27.2 درصد بوده که چنانچه با تورم نقطه‌ای مصرف‌کننده در مهر۱۴۰۱ نسبت به مهرماه سال گذشته (48.6درصد) مقایسه شود، کنترل تورم تولید در بخش خودرو را ثابت می‌کند.
قالیباف افزود: همزمان با کنترل تورم تولید در بخش خودرو، شاهد رشد تولید در این بخش هستیم؛ به‌طوری‌که آمار تولید هفت‌ماهه ایران‌خودرو و سایپا، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰درصد بیشتر شده است.

بدون تیتر 
علیرضا نور‌نژاد، معاون حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان اموال تملیکی گفت: تعدادی از املاک تحت‌اختیار این سازمان از طریق مزایده به فروش می‌رسد و آخرین ‌مهلت ارسال پیشنهاد قیمت ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۶ آبان است و رمزگشایی پیشنهادها نیز ساعت ۱۴ روز شنبه ۲۸ آبان با حضور اعضای فروش سازمان انجام می‌شود.

در حال حاضر با ورودی آب از رودخانه‌های بالادست و برداشت آب برای مصارف زیست‌محیطی، شرب و کشاورزی، از‌مجموع حجم 205 میلیون مترمکعبی مخزن سد کرج،54 میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است؛ به‌عبارتی در حال حاضر 26 درصد ظرفیت سد کرج پُر و74 درصد ظرفیت مخزن این سد خالی است.

بر‌اساس آمار به متوسط هر شهروند تهرانی در شبانه‌روز ۲۲۰ لیتر آب مصرف می‌کند که ۹۰ لیتر بیشتر از الگوی مصرف است. مصرف لحظه‌ای آب تهران ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه است و این درحالی است که مصرف مطلوب، ۳۵ هزار لیتر بر ثانیه است. با توجه به این‌که ۶۰ درصد تهرانی‌ها پرمصرف هستند، مصرف بهینه آب بیش از پیش ضرورت دارد. بر این اساس، هر تهرانی ‌باید در روز ۵۰ لیتر آب صرفه‌جویی کند تا به پایداری ذخایر آبی کمک شود.

محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران از حذف قیمت‌های کاذب ماشین‌آلات معدنی با تأمین به‌موقع و سیاست‌گذاری‌های درست در این حوزه خبر داد. معادن در کشور به‌صورت انفال است و مالکیت آن در اختیار هیچ‌کدام از معدنکاران نیست. بر همین اساس ما باید به‌روزترین ماشین‌آلات معدنی را در اختیار داشته باشیم تا هیچ‌گونه هدررفتی از انفال اتفاق نیفتد.

وزارت اقتصاد اعلام کرد: بر‌اساس آخرین اطلاعات منتشر‌شده توسط وزارت اقتصاد، تاکنون ۴۲۶هزار و ۶۳۷درخواست اخذ مجوز برای ۲۲دستگاه اصلی در درگاه ملی مجوزها به ثبت رسیده که مجوز ۲۹درصد درخواست‌ها (معادل ۱۲۴هزار و ۷۰مورد) صادر شده است.

وزارت راه و شهرسازی از شناسایی ۸۱۰۰ هکتار زمین مازاد در اختیار ادارات و دستگاه‌های دولتی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داده که ۳۱۰۰ هکتار آن به نام این وزارتخانه سند خورده اما هنوز نیمی از زمین‌های شناسایی‌شده که ادارات برای پروژه‌های تعطیل و متوقف خود در اختیار گرفته بودند به خانه‌سازی برای مردم اختصاص داده نشده است.