نسخه Pdf

اخبار دیدار ایرا‌ن‌-انگلیس

اخبار دیدار ایرا‌ن‌-انگلیس

366
تیم ملی انگلیس در نیمه‌نخست بازی 366‌پاس سالم بین هم رد و بدل کردند. این بیشترین تعداد پاس سالم در یک نیمه از بازی جام جهانی از سال 1966 تاکنون بود. 

46
شاگردان کارلوس کی‌روش در نیمه نخست بازی دیروز فقط 46 پاس سالم بین هم رد و بدل کردند. این کمترین پاس سالم بین بازیکنان یک تیم از جام جهانی 1966 انگلیس تا به امروز بود.

6
سه‌شیرها با بردی که در بازی دیروز به دست آوردند، بهترین نتیجه را در بازی‌های ابتدایی جام جهانی و یورو به دست آوردند. بهترین نتیجه انگلیس قبل از این، برد 6 بر یک مقابل پاناما در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه بود.

49
مارکوس راشفورد روز گذشته در حالی گل پنجم انگلیس را زد که 46 ثانیه قبل از آن وارد زمین شده بود. این سومین گل سریع یک بازیکن تعویضی برای انگلیس در تاریخ بازی‌های جام جهانی بود.

2
با دو گل جود بلینگام (19‌ساله) و باکایو ساکا (21 ساله)، انگلیس برای اولین بار در جام جهانی توسط دو بازیکنی به گل رسید که سن شان 21 سال یا کمتر از آن است.

35
گل ششم انگلیس توسط جک گرالیش در حالی به ثمر رسید که این گل حاصل 35 پاس مداوم قبل از آن بود. این بیشترین پاس برای رسیدن به یک گل از جام جهانی 1966 تاکنون در یک بازی بود. 

ساکا، بهترین بازیکن دیدار ایران و انگلیس
در پایان دیدار تیم‌های ایران و انگلیس که با برتری 6 بر 2 انگلیس به پایان رسید، باکایو ساکا، بازیکن جوان آرسنال عنوان برترین بازیکن را به دست آورد. ساکا گل‌های دوم و چهارم سه‌شیرها را در این مسابقه به ثمر رساند و در دقیقه70، جای خود را به مارکوس رشفورد داد. ساکا در این بازی 48 بار پا به توپ شد، 28 پاس سالم داد، دو گل به ثمر رساند و سه شوت داخل چارچوب داشت و پنج نبرد موفق تن‌به‌تن پیروز هم از وی دیده شد. 

آمریکا  1 - 1 ولز
تساوی به نفع ما 
از بازی آمریکا ــ ولز همین را می‌خواستیم، این‌که برنده نداشته باشد. همین هم شد. آمریکا با گل دقیقه 36 تیموتی وه آ یک بر صفر از ولز جلو افتاد و از این گل تا دقیقه 82 محافظت کرد اما صدای سوت داور قطری به نشانه پنالتی، نیمه قرمز ورزشگاه را به هوا فرستاد. گرت بیل برای ولز پنالتی گرفت و خودش هم این ضربه را به گل تبدیل کرد تا تقابل دو تیم آمریکا و ولز برنده نداشته باشد. این نخستین تساوی جام‌جهانی 2022 هم بود. با این نتیجه حالا تیم ملی ایران امیدوارانه‌تر بازی‌ها را دنبال می‌کند. ما در صورت پیروزی بر ولز در بازی جمعه، این شانس را داریم که به رده دوم جدول صعود کنیم و در یک موقعیت ایده‌آل به مصاف آمریکا برویم.

بیرانوندبه بیمارستان منتقل شد
علیرضا بیرانوند که در دقیقه 7 بازی دیروز در خروج از دروازه با مجید حسینی برخورد داشت به دلیل شکستگی بینی به بیمارستان منتقل شد.  بیرانوند احتمالا شانسی برای همراهی تیم‌ملی در 2 بازی بعدی مرحله گروهی نخواهد داشت.