نسخه Pdf

«شگفتی» ادامه دارد؟

لهستان - عربستان‌سعودی

«شگفتی» ادامه دارد؟

لهستان در نبردی حساس برای صعود از مرحله گروهی، روز شنبه به مصاف عربستان، صدرنشین غافلگیرکننده گروه می‌رود.

لهستان روز سه‌شنبه با تساوی بدون گل مقابل مکزیک در بازی اول مرحله گروهی، کار خود را آغاز کرد و در این میان روبرت لواندوفسکی نیز یک پنالتی را در این بازی از دست داد، در حالی که حریف آنها آرژانتین را شکست داده تا یکی از بزرگترین شگفتی‌های جام‌‌جهانی را رقم بزند.
پس از ناکامی آرژانتین حالا لهستانی ها انگیزه بالایی دارند که با نتیجه گرفتن مقابل عربستان بتوانند شانس خود را برای صعود افزایش بدهند. شاگردان چسلاو میخنیویچ در بازی مقابل مکزیک در نیمه اول0.04 و در نیمه دوم0.14 امید گلزنی داشتند که برای تیمی که می خواهد به مرحله بعد برود آمار خوبی به حساب نمی‌آید. آن هم مقابل عربستانی که روی موج بزرگترین پیروزی تاریخ خود سوار خواهد بود. 
لهستان ممکن است در دفاع سفت باشد اما در حمله به نظر با مشکل روبروست و در تساوی 0-0 مقابل مکزیک آنها تنها 6شوت زده داشته‌اند. لواندوفسکی فوق ستاره لهستان هنوز موفق نشده اولین گلش را در جام جهانی به ثمر برساند، البته فراموش نکنیم که اوچوا در بازی اول مانع گل شدن پنالتی او شد. این ششمین تساوی بدون گل آنها در 35 بازی جام جهانی بود(17درصد) این بیشترین درصد مساوی برای تیمی است که 15 بازی یا بیشتر در جام جهانی انجام داده است.
از سوی دیگر گل پیروزی بخش سالم الدوساری همیشه در تاریخ جام جهانی به یاد خواهد ماند، زیرا آنها علاوه بر شگفتی سازی موفق شدند که به 36 بازی بدون باخت آرژانتینی ها نیز پایان دهند. با داشتن سه امتیاز از قبل، عربستانی ها می‌توانند با یک نتیجه خوب دیگر برای اولین بار از 1994 به مرحله حذفی صعود کنند.
شاید عربستانی ها مقابل آرژانتین شگفتی ساز شدند اما ابررایانه‌های پیش بینی فوتبال در این رقابت فقط 20درصد به عربستان شانس پیروزی دادند. لهستان 55.5 درصد شانس پیروزی و 24.5 درصد شانس تساوی برای این بازی پیش بینی شده است.
ضمیمه قفسه کتاب