نسخه Pdf

اولین نمره‌منفی برای فغانی

کولینا قبول کرد که پنالتی پرتغال اشتباه بود

اولین نمره‌منفی برای فغانی

ادواردو آچه، عضو اتحادیه فوتبال اروگوئه در یک گفت‌وگوی رادیویی گفت که رئیس کمیته داوران فیفا اشتباه‌بودن تصمیم داور در بازی پرتغال با اروگوئه را تایید کرد و گفت اعلام پنالتی برای پرتغال در دیدار با اروگوئه اشتباه بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از tycsports، خوزه ماریا خیمنز مدافع اروگوئه در اواخر بازی با پرتغال برابر برونو فرناندس قرار داشت اما توپ از بین پاهای بازیکن اتلتیکو مادرید عبور کرد و به دست این بازیکن خورد. علیرضا فغانی، داور مسابقه بازی را رها می‌کند اما در ادامه به VAR متوسل می‌شود و پس از مشاهده این صحنه پنالتی را اعلام می‌کند.
رئیس کونمبول (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) هم درباره این اتفاق اعلام کرد با کولینا درباره این صحنه صحبت کرده و کولینا تصدیق کرده  که این صحنه پنالتی نبوده است. در واقع داور به خوبی اعلام ادامه بازی کرد ولی داور VAR او را صدا زد و تصمیم بدی گرفت. اشتباه داور هم این بود که نظر اشتباه VAR را پذیرفت.
پیش از این سایت ESPN هم در گزارشی با اشاره به قوانین فیفا، به تصویری استناد کرده که بر اساس آن، برخورد توپ با دست بازیکن اروگوئه نباید پنالتی گرفته شود، چرا که بازوی او در حمایت از بدنش چنین حالتی داشته و آن را نباید پنالتی گرفت.
در برابر این نگاه، یک رسانه پرتغالی از تصمیم فغانی در گرفتن پنالتی دفاع کرده و مدعی شده که خوزه خیمنز، به صورت عمدی، توپ را در آن صحنه کنترل کرده و مانع پیشروی برونو فرناندس شده است و به همین دلیل، پنالتی گرفته‌شده برای پرتغال،کاملا عادلانه بوده استبا توجه به شرایط یادشده، باید دید نظر فیفا در مورد عملکرد فغانی و دستیارانش چه خواهد بود؛ قطعاً بازی‌های بعدی که قضاوت آنها به عهده فغانی خواهد بود، می‌تواند نظر فدراسیون جهانی در خصوص او را مشخص کند. این داور ایرانی سابقه قضاوت بازی‌های بزرگ زیادی از جمله فینال المپیک را دارد و امسال به امید قضاوت فینال جام‌جهانی در قطر حاضر شده است.