نسخه Pdf

تفرجگاه فرهنگی برای خانواده‌ها

تفرجگاه فرهنگی برای خانواده‌ها

حدود 10سال قبل حوزه نشر از آرامشی نسبی برخوردار بود و کتابفروشی‌ها نیز به صورت پراکنده رونق خود را داشتند، از آنجا که من از دوران نوجوانی فعالیت در کتابفروشی را شروع کرده و به حوزه نشر رسیده‌بودم، در سفرهای پی در پی که به کشورهای مختلف داشتم،‌ از کتابفروشی‌ها بازدید می‌کردم،‌ در نتیجه از نزدیک شاهد فعالیت این صنف در خارج از کشور نیز بودم.

در این سال‌ها علاقه‌مند بودم کتابفروشی کامل و مجهزی را برای کشورم تاسیس کنم تا هم خودم از تاسیس و حضور در آن لذت ببرم و هم مخاطبان و مردم از کتابفروشی‌ بیشتر بهره‌مند شوند. 
حدود شش سال قبل این محل را خریدیم تا پروانه ساخت و ساز را از شهرداری بگیریم و کار تخریب و بازسازی را آغاز کنیم، مقداری طول کشید.
امروز اوضاع نشر با شرایطی که برای کاغذ و سایر ملزومات مورد نیاز چاپخانه‌ها از قبیل زینک، گلاسه و مرکب به وجود آمده، چندان مناسب نیست و صنف نشر و کتابفروشی مشکلات بسیاری دارد. شاید اگر 10سال قبل مثل امروز بود، این کار را انجام نمی‌دادم. 
به هر حال امیدواریم با پشتوانه تجربه 52 ساله در حوزه کتابفروشی و 44 سال در حوزه نشر و 4400 عنوان کتاب منتشر شده در انتشارات قدیانی و برندی که مورد استقبال مردم بوده‌است، اینجا هم آرام آرام شناخته شود و به لحاظ اقتصادی بتواند خودگردان باشد.
تلاش ما این است که این مجتمع تکمیل شود، هنوز بخش کافه‌کتاب راه‌اندازی نشده و ان‌شاءا... به زودی آماده راه‌اندازی می‌شود، بخشی هم در طبقه منفی یک خواهیم‌داشت که مناسب رونمایی از کتاب و مراسم نقد و بررسی کتاب است که تلاش خواهیم‌کرد تا پایان سال این بخش نیز افتتاح شود. 
از جمله برنامه‌ها و اهدافی که دنبال می‌کنیم،‌ این است که این مجتمع برای خانواده‌ها گردشگاه و تفرجگاه فرهنگی شود‌ و بتوانند با فرزندان‌شان مراجعه کنند و کتاب‌های کودک و نوجوان و بزرگسال را خریداری کنند. تاکنون 17هزار عنوان کتاب جمع‌آوری شده‌ است.
طبقه همکف مخصوص کتاب بزرگسال، طبقه اول کتاب روان‌شناسی و نوشت‌افزار دانش‌آموزی، طبقه دوم بخش کتاب خردسال و کودک و نوجوان، طبقه سوم بخش صنایع‌دستی و کافه کتاب که در حال راه‌اندازی است و طبقه چهارم هم به بازی‌های فکری و اسباب‌بازی و بازی‌های یارانه‌ای برای بچه‌ها اختصاص دارد.
طراحی مجتمع با نظارت شخص بنده و پسرم مهدی قدیانی و با تلاش گرافیست‌ها و طراحان داخلی انجام شده‌است‌. البته شرکت‌های مختلفی هم برای ساخت این دکواسیون با ما همکاری داشتند. در طراحی هر طبقه با توجه به اهداف و فضای آن طبقه، طراحی و نورپردازی به شیوه‌ای خاص انجام شده‌است. امیدواریم مجتمع بنفشه در بین خانواده‌ها جا پیدا کند و به موفقت خود ادامه دهد.

نادر قدیانی - مؤسس و مدیر انتشارات قهرمانی‌