نسخه Pdf

 احساس ناراحتی بچه‌ها به چه دلیل است؟

احساس ناراحتی بچه‌ها به چه دلیل است؟

در بخش ادبیات کهن نیز بچه‌ها‌ با داستان‌های قدیمی ایرانی مانند هزارویک شب، کلیله و دمنه، مثنوی، شاهنامه، بوستان و گلستان، در بخش مهارت‌های زندگی با رنگ سبز، کتاب‌های مختلف درباره توانایی زندگی، حفظ عزت نفس و کنار آمدن با مشکلات مختلف همچنین مدیریت احساسات روبه‌رو خواهندشد. البته کتاب‌هایی هم برای والدین در نظر گرفته‌شده تا بتوانند تشخیص دهند احساس ناراحتی بچه‌ها به چه دلیل است.

برای گروه سنی(ج) یعنی نوجوانان هم که بیشتر دنبال سرگرمی هستند، کتاب‌های داستان‌گونه، هیجان‌انگیز و جنگجویانه ویترین آرایی شده‌اند. مجموعه کتاب‌های «خانه درختی» نوشته اندرو گریفیتس، «محله شکر خانوم» نوشته ناصر یوسفی، «ماتیلدا» و «غول بزرگ مهربان» نوشته رولد دال برخی از این آثار هستند. 
در بخش «رمان نوجوان» نیز کتاب شناخته شده «در انتظار یک زندگی طبیعی» نوشته لسلی کانر که برنده جایزه کتاب خانوادگی اشنایدر و پنج لاک‌پشت پرنده شده‌است، همچنین «مثل هیچ‌کس» نوشته سپیده خلیلی قرار دارد.
برخی آثار درباره ادبیات وحشت، ادبیات فانتزی تخیلی و کلاسیک نیز در این بخش قرار دارد، مثل مجموعه 10جلدی «نبرد با شیاطین» نوشته لرد لاس و دارن شان، مجموعه کتاب‌های هفت‌جلدی «هری پاتر» نوشته جی. کی. رولینگ و... .