نسخه Pdf

اعجاز مغرب

مراکش، با صعود به نیمه‌نهایی جام‌جهانی تاریخ‌ساز شد

اعجاز مغرب

فیلم را باید چهار سال و چند ماه به عقب برد؛ به‌دقیقه95 بازی با ایران. به گل به خودی عزیز‌بوهدوز مراکشی و جشن و پایکوبی ما ایرانی‌ها در کوچه و خیابان. حالا نوبت به هلهله و شادی در کوی و برزن‌های مراکش است؛ در رباط، در کازابلانکا، در محمدیه و در دیگر شهرهای مغرب. مراکش حالا تبدیل شد به اولین تیم آفریقایی تاریخ جام‌جهانی که به نیمه‌نهایی صعود کرده است.

مراکش که پیشتر با صدرنشینی در گروه کرواسی و بلژیک، ثابت کرده بود چه تیم خوب و یکدستی دارد در ادامه با کنار زدن اسپانیا، دنیا را شگفت‌زده کرد و حالا با حذف پرتغال، دارد فریاد می‌زند که این فقط یک شگفتی نیست، این اعجاز مغرب است در دل بیابان‌های قطر.  تیم ولید رکراکی بدون شکست و با تنها یک گل خورده که آن‌هم گل به خودی بود، خود را در نیمه‌نهایی جام‌جهانی فوتبال می‌بیند اما قطعا برای مراکشی‌ها، اینجا هم ایستگاه پایانی نیست. 
جمله ولید رکراکی حالا بیش از هر زمان دیگر در گوش مراکشی‌ها زنگ می‌زند، این‌که؛ «رویای قهرمانی در جام‌جهانی حق هر تیمی است و ما اینجا هستیم که با تغییر ذهن‌های‌مان، از یک موفقیت بزرگ لذت ببریم.»در شرایطی که کریس رونالدو با اشک، با آخرین جام‌جهانی خود وداع کرد، مراکشی‌ها همچنان به ماجراجویی خود در قطر ادامه می‌دهند.

02
یوسف النصیری تعداد گل‌هایش در جام‌جهانی را به عدد سه رساند که از این حیث بهترین آمار را بین بازیکنان فوتبال تاریخ کشورش دارد.

196
کریس رونالدو با حضور در بازی دیشب تعداد بازی‌های ملی‌اش را به 196 رساند و در کنار «بدر المطوع» فوتبالیست کویتی رکورددار بیشترین بازی ملی شد. 

01
مراکش به اولین تیم آفریقایی تبدیل شد که توانست به نیمه‌نهایی جام‌جهانی صعود کند. این تیم سال 1986 هم اولین تیم آفریقایی صعود کننده به دور حذفی جام‌جهانی بود. 

08
ولید رکراکی فقط با هشت بار نشستن روی نیمکت تیم ملی مراکش، توانست این تیم را به نیمه‌نهایی جام‌جهانی برساند که کمترین زمان برای یک مربی را به خودش اختصاص داد.

03
یاسین بونو، گلر مراکش در پنجاهمین بازی ملی خود توانست سومین کلین‌شیت را در جام‌جهانی ثبت کند و به اولین دروازه‌بان آفریقایی تبدیل شود که در یک دوره جام به چنین رکوردی می‌رسد.

570
رونالدو دیروز در هشتمین بازی‌اش در مراحل حذفی جام‌جهانی نتوانست گلزنی کند تا دقایق گل نزدن ستاره پرتغالی در این مرحله از جام به 570 دقیقه برسد. 

رضا پورعالی - گروه ورزش