نسخه Pdf

دردسرهای کریس و جورجینا

پرتغال این‌گونه در جام‌جهانی به بن‌بست رسید

دردسرهای کریس و جورجینا

چقدر پایان بدی بود. فکر می‌کردیم رونالدو بعد از آن همه مصیبت برمی‌خیزد و بعد به همه می‌گوید: «دیدید؟ من بعد از آن همه دردسر یک‌بار دیگه به همه نشون دادم درست سر وقت بلند می‌شوم و خودم رو به همه ثابت می‌کنم.» بعد از کودتای منچستر و نیمکت‌نشینی مقابل سوئیس یک پایان قهرمانانه برای رونالدو تصور می‌شد اما همیشه قرار نیست همه‌چیز مثل فیلم‌ها تمام شود.

همدست رونالدو
نه، این طرز بازی کردن در جام‌جهانی نبود. نمی‌شود فخر فروخت و سر بالا گرفت و راه رفت و ادعای رسیدن به فینال را هم داشت. رونالدو در 37سالگی اشتباهاتی را مرتکب شد که در سنین پایین‌تر هرگز از او سر نمی‌زد اما او تنها نبود، یک همدست داشت؛ یک همدست جنجالی و پرطرفدار، در واقع یک زن؛ زنی به نام جورجینا رودریگوئز که مادر بیولوژیکی دو تا از فرزندان کریس است. او از بازیکنان جام‌جهانی هم بیشتر حاشیه درست کرد، چه وقتی با جواهرات چند میلیون پوندی‌اش راهی ورزشگاه می‌شد و به همه نشان می‌داد چقدر خوشبخت است و چه وقتی که علیه فرناندو سانتوز، سرمربی تیم‌ملی فوتبال پرتغال در اینستاگرام مطلب منتشر می‌کرد. 

خاص، مثل همیشه
جورجینا مثل همیشه می‌خواست خاص باشد. برای دیدار پرتغال و مراکش در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی با انبوهی از جواهرات گران‌قیمت در ورزشگاه حاضر شد. در جایگاه ویژه نشست و بارها پرچم تیم‌ملی پرتغال را بالا برد. دقایقی طولانی انتظار کشید تا کریس وارد میدان شود اما در پایان چیزی که دید حذف پرتغال بود و اشک‌های کریس. حالا وقت آن بود جورجینا دوباره علیه سانتوز دست به کار شود. یک‌بار بعد از دیدار پرتغال و سوئیس علیه او کودتا کرد و یک‌بار هم شنبه‌شب. بار اول (در دیدار با سوئیس) با انتقاد از نیمکت‌نشینی رونالدو نوشت، دنیا باید بیشتر از حضور رونالدو لذت می‌برد اما چه کسی اهمیت داد؟ جانشین رونالدو در آن دیدار سه گل زد!

لیاقت نداشتی!
جورجینا اما پس از دیدار با مراکش دیگر واکنش شدیدتر خود را نشان داد. بلافاصله دست به کار شد و با انتشار عکسی از رونالدو در شبکه اجتماعی خود نوشت: «امروز دوستان و مربی تو(رونالدو) تصمیم بدی گرفتند؛ آن دوستانی که برای آنها از کلمات تحسین‌آمیز استفاده می‌کنی. بازیکن دیگری که وقتی وارد بازی شد دیدیم که چگونه همه‌چیز تغییر کرد. البته خیلی دیر بود. نمی‌توانید بهترین بازیکن دنیا را دست‌کم بگیرید. نمی‌توانیم بهترین سلاح را در اختیار کسی قرار دهیم که لیاقتش را ندارد. ‌زندگی به ما درس می‌دهد. امروز ما نباختیم بلکه یاد گرفتیم. کریستیانو ما تو را تحسین می‌کنیم.»
این آخرین کاری بودکه جورجینا می‌توانست در جام‌جهانی 2022 انجام بدهد، حمله به سانتوز و بی‌لیاقت توصیف کردن او و البته هم‌تیمی‌های کریس را هم بی‌نصیب نگذاشت. 

کریس، بدون رؤیا
رونالدو و جورجینا قبل از سفر به قطر چیزهای زیادی را در چمدان خود گذاشتند؛ لباس‌های پرزرق و برق و جواهرات و ساعت‌های چندین میلیونی. اما انگار لابه‌لای همه اینها کلی دردسر و حاشیه هم جا دادند. رونالدو می‌توانست همه اینها را پشت سر خود جا بگذارد. بدون حاشیه و بدون حرف اضافی به قطر برود. آنگاه شاید اندوه حذف پرتغال از جام‌جهانی تا این اندازه برایش سخت نمی‌شد. ‌او در 37سالگی دیگر رؤیای حضور در یک جام‌جهانی دیگر را نخواهد داشت.

هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش