نسخه Pdf

چه کسی برترین بازیکن تاریخ است؟

بحث همیشگی این‌بار به نفع مسی راه افتاد

چه کسی برترین بازیکن تاریخ است؟

مسی 35ساله در دیدار با کرواسی یک گل از روی نقطه پنالتی زد و یک پاس گل داد. حالا آلبی سلسلته بار دیگر به فینال راه یافته است. مسی نه تنها تیمش را به فینال جام‌جهانی2022 برد بلکه رکورد برترین گلزن آرژانتینی تاریخ جام‌جهانی را شکست. حالا او 11گله است و از گابریل باتیستوتای 10گله عبور کرد.

 جای بحث نیست
مسی دیشب به یک رکورد دیگر هم رسید. حالا او از لحاظ تعداد بازی در جام‌جهانی با لوتار ماتئوس ، اسطوره فوتبال آلمان برابری کرده است. با احتساب دیدار با کرواسی، مسی برای بیست و پنجمین بار در جام‌جهانی به میدان رفته است. گری لینه‌کر، اسطوره فوتبال انگلیس در توییتر خود نوشت که پاس عالی مسی به آلوارز به تمام بحث‌ها بر سر این‌که چه کسی عالی‌ترین استعداد تمام تاریخ فوتبال است، پایان می‌دهد. او در اینباره نوشت: «جای بحثی باقی می‌ماند؟» جیمی کراگر هم درباره مسی توییت زد: «بهترین چیزی که تا به حال بوده است». اکنون در توییتر بر سر لقب بز بحث‌ها یک طرفه شده است. این دیگر به رونالدو اختصاص نمی‌یابد. حالا فقط برای مسی است. 
   
شانس کفش طلا
لیونل مسی شانس کسب کفش طلای بهترین گلزن جام‌جهانی 2022 را دارد. البته هنوز هم مسی مورد انتقاد قرار دارد و بسیاری دیه‌گو مارادونا، دیگر اسطوره آرژانتینی را بهترین بازیکن تاریخ  انتخاب کرده‌اند که الهام‌بخش کشورش برای قهرمانی در جام‌جهانی 1986 بوده است. به هرحال مسی اکنون روی ابرهاست.  
   
فقط مسی
در بحث‌های داغ صورت گرفته بعد از دیدار نیمه‌نهایی بین آرژانتین و کرواسی بر سر این‌که چه کسی برترین بازیکن تاریخ است هنوز هم هستند کسانی که پله اسطوره برزیلی را به عنوان بهترین بازیکن تاریخ خود انتخاب می‌کنند در حالی که البته کریستیانو رونالدو هم در این بحث حضور دارد. یکی از افرادی که در مناظره از رونالدو حمایت می‌کند، پیرس مورگان است که او را در صدر فهرست دارد. رده دوم را به مارادونا اختصاص می‌دهد و مسی را در جایگاه سوم برترین بازیکنان تاریخ می‌نشاند. آلن شیرر، بهترین گلزن تاریخ لیگ‌برتر انگلیس می‌گوید: «چه لذتی داشتم که در ورزشگاه بودم و در مورد این تیم و هواداران آرژانتین اظهار نظر می‌کردم. مسی و آلوارز عالی بودند.» در همین حال گری نویل، دیگر کارشناس حاضر در جام‌جهانی گفت: « نمی‌دانم که او (مسی) چگونه این کار را با این سرعت انجام می‌دهد. برای او مثل یک ماموریت است. بقیه اعضای تیم پشت سر او بسیار متعهد هستند.»
مسی حالا تبدیل به پاسخ قطعی این پرسش شده است: «چه کسی برترین بازیکن تاریخ است؟» اما هنوز یک فینال باقی مانده است. آیا مسی در فینال کاری می‌کند که تردید بخشی از هواداران درباره بهترین بودن او در تاریخ از بین برود؟ 

انتظار 10ساله برای تحقق یک رویا 
سه‌شنبه شب و بعد از آن‌که خولیان آلوارز دو گل برای تیم‌ملی کشورش زد و اول از همه در آغوش لیونل مسی قرار گرفت، شاید ناخودآگاه یاد 10 سال پیش می‌افتد. خولیان 12 ساله آن روزها تازه فوتبالش را شروع کرده بود و مثل تمام هم سن و سالانش، یک اسطوره فوتبالی داشت. او که سنش به ستاره‌هایی همچون مارادونا، باتیستوتا، آیمار و ریکلمه قد نمی‌داد، در آن زمان مثل خیلی از مردم آرژانتین فقط شیفته یک بازیکن بود و آن هم لیونل مسی. در یکی از همان روزها او فرصت این را پیدا کرد که به اردوی تیم‌ملی آرژانتین برود و با اسطوره‌اش عکسی به یادگار بیاندازد. 
خولیان هیچ وقت فکرش را نمی‌کرد که تنها در عرض 10 سال، از عکس یادگاری با لئو به بازی در کنار او برسد. در آن روزها آلوارز در تست‌های باشگاه رئال مادرید شرکت کرده بود و توانسته بود با موفقیت همه آنها را 
پشت سر بگذارد. اما به دلیل هزینه بالای اردوی رئال، او نتوانست عضوی از این باشگاه شود و مسیر زندگی‌اش به سمت باشگاه ریور پلاته تغییر کرد. فصل 2019-2018 اولین فصلی بود که او توانست برای تیم اصلی بازی کند. او توانست در پنج فصل بعد به بازیکنی ثابت در این تیم تبدیل شود و در 74 بازی برای این تیم، 34 گل زد. 
همین درخشش باعث شد تا او مورد توجه باشگاه بزرگی همچون من‌سیتی قرار بگیرد. او از ابتدای فصل جاری به عضویت سیتیزن‌ها در آمد و زیر نظر مربی کار خودش را شروع کرد که روزگاری مسی، شاگرد ممتاز او بود. از همان روزهای ابتدایی این فصل، پپ بارها از آلوارز تعریف و تمجید کرد و می‌گفت او می‌تواند در آینده به بازیکنی بزرگ تبدیل شود. 
او با درخشش در ترکیب سیتیزن‌ها خودش را به جام‌جهانی قطر رساند و تا به اینجا چهار گل برای آلبی سلسته زده است. شاید شادی آلوارز بعد از دو گلی که به کرواسی زد، بیش از همه به خاطر رویایی باشد که در کمال تعجب برای او محقق شده بود. 

هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
ضمیمه کلیک