نسخه Pdf

 اولین جاده عمومی با قابلیت شارژ بی‌سیم در آلمان

اولین جاده عمومی با قابلیت شارژ بی‌سیم در آلمان

الکترون، ارائه‌دهنده پیشرو فناوری شارژ بی‌سیم و وسایل‌نقلیه الکتریکی یکی از تازه‌ترین فناوری‌های خود را در اولین پروژه جاده با قابلیت شارژ بی‌سیم در آلمان به‌کار خواهد گرفت. این پروژه، برق یک اتوبوس برقی را تامین می‌کند.

الکترون با همکاری ان‌بی‌دبلیو، ارائه‌دهنده پیشرو زیرساخت شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در آلمان، یک کیلومتر سیستم جاده الکتریکی(ERS) را در امتداد یک جاده و همچنین دو ایستگاه شارژ ثابت را در طول آن مستقر خواهد کرد. این دو مکان در مسیر اتوبوس و جایی که اتوبوس در طول برنامه عملیاتی خود توقف می‌کند، مستقر خواهند شد. این فناوری در دو مرحله در شهر بالینگن مستقر خواهد شد. در فاز اول مسیری به طول 400متر با دو ایستگاه شارژ ثابت راه‌اندازی می‌شود. در فاز دوم 600متر دیگر توسعه می‌یابد. این پروژه یک اتوبوس برقی را در مسیر شهر شارژ می‌کند. این پروژه در ادامه یک آزمایش موفق در شهر کارلسروهه با مشارکت ان‌بی‌دبلیو است. یک جاده با قابلیت شارژ بی‌سیم در مرکز آموزشی ان‌بی‌دبلیو نصب شد که شارژ یک اتوبوس عمومی محلی را در ساعات اوج مصرف برق تامین می‌کرد.
دکتر ماکسیمیلیان آرنولد که بر پروژه در بخش تحقیقاتی ان‌بی‌دبلیو نظارت می‌کند، مشتاق اجرای به‌موقع آن است: «پروژه در بالینگن نشان می‌دهد ما چقدر نوآورانه و پیوسته در حال ترویج فناوری خودروی برقی در آلمان هستیم. ما رویکردی جامع داریم و مایلیم شارژ بی‌سیم را از نظر فنی برای حمل‌ونقل عمومی آلمان متناسب کنیم. این کار همچنین شامل متقاعد کردن مقامات، اپراتورهای شبکه انرژی و اتوبوس و عموم مردم برای استفاده از این فرصت می‌شود. به عنوان یک ارائه‌دهنده پیشرو و محرک نوآوری در زمینه زیرساخت‌های شارژ، خرسندیم که بخشی از این پروژه امیدوارکننده با شرکایی مانند الکترون و موسسه فناوری کارلسروهه باشیم.»
دکتر آندریاس وندت، مدیرعامل شرکت الکترو هم گفت: «هدف این پروژه تنها باز کردن راه شارژ بی‌سیم برای عموم مردم در آلمان نیست، بلکه جنبه‌های مهم دیگر شامل توسعه و استفاده از ابزاری است که به برنامه‌ریزان حمل‌ونقل عمومی در محل نصب زیرساخت‌های القایی برای یک شهر یا منطقه خاص کمک می‌کند.»