میدان همگرایی

«جام‌جم» از استقبال گسترده مردم یزد در سفر استانی رئیس‌جمهور گزارش می‌دهد

میدان همگرایی

سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه 22دی در دومین مقصد دومین دور سفر استانی خود در حالی در بین مردم یزد حضور پیدا کرد که دور نخست سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به این استان در 26آذر1400 بیش از 150مصوبه به همراه داشت و برآوردها حاکی از آن است که صددرصد اعتبارات این سفر براساس برنامه‌ریزی محقق شده بود.

مصوباتی که عمدتا در حوزه وزارت راه‌وشهرسازی با مجموع ۱۹مورد و بعد از آن به ترتیب وزارت جهادکشاورزی با ۱۵ و وزارت نیرو با ۱۲ مصوبه بوده و مجموع اعتبارات این سفر7627میلیارد تومان بوده که تاکنون از محل اعتبارات سازمان مدیریت و همچنین سهم وزارتخانه‌ها 2828میلیارد تومان آن تخصیص یافته و هزینه شده است.
 
امید برای برآورده‌شدن مطالبات
گزارش‌های لحظه به لحظه حضور رئیس‌جمهور بیانگر استقبال پرشمار مردم بود. فرقی نمی‌کند که این استقبال در شهر یزد، مرکز استان باشد یا محلی در شهرستان محروم خاتم که پنج ساعت با شهر فاصله داشته باشد. سردی هوا هم از گرمای حضور مردم کم نکرد و این میزبانی باشکوه نشان می‌داد که مردم با توجه به تحقق وعده‌های دولت و وفای به عهد رئیس‌جمهور نسبت به پیمانی که با ملت بسته باور و امیدهای فراوانی به برآورده شدن مطالبات‌شان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی دارند. امیدی که حاصل آن وحدت میان آحاد مردم است. نکته‌ای که رهبر انقلاب هم در بیانات‌شان مورد تاکید قرار دادند. ایشان در دیدار اخیرشان با مداحان اهل‌بیت این نکته را یادآور شدند: «آن چیزی که ملت را نگه می‌دارد امید است و وحدت؛ اتحاد میان آحاد مردم. بله،‌ سلایق مختلفی وجود دارد، اختلافات‌نظر در مسائل گوناگون وجود دارد، اما درباره‌ اسلام، درباره‌ نظام، درباره‌ انقلاب، وحدت‌نظر بین مردم هست؛ نگذاریم این وحدت‌نظر از بین برود.»
 
موج استقبال مردم از رئیسی تجلی وحدت و امید است 
موج استقبال مردم از رئیس دولت سیزدهم در خراسان‌جنوبی و استان یزد، تجلی وحدت و امید بود و زمینه‌ساز نشاط اجتماعی و کاهش شکاف میان ملت و دولت است. گزاره‌ای که البته جریان معاند و مخالف داخلی و خارجی را ناامید می‌کند. نظام سلطه که با همه امکانات و بنگاه‌های عریض‌وطویل سخن‌پراکنی خود در حوزه رسانه و فضای مجازی به‌ویژه بعد از اغتشاشات اخیر سودای روگردان‌شدن مردم از نظام و مسئولان را داشت اکنون ناامیدانه به این نتیجه رسیده است که نه‌تنها آشوب‌های اخیر جامعه را نسبت به موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی دلسرد نکرد بلکه باعث همگرایی میان دولت و ملت شد. علاوه بر جلوه پررنگ نشاط و امید در سفر استانی اخیر رئیس‌جمهور، حضور میدانی سیدابراهیم رئیسی در بین مردم یزد ره‌آوردهای ماندگاری برای این استان در پی داشت. آغاز عملیات اجرایی خط دوم طرح انتقال آب خلیج‌فارس به یزد و استان‌های کرمان و اصفهان از مهم‌ترین پروژه‌ها در این سفر استانی بود. ازجمله مزایای مهم اجرای این طرح می‌توان به ایجاد تحول اقتصادی در استان‌های مرکزی، رشد صنایع معدنی کشور به‌عنوان جایگزین نفت، حفظ روند توسعه صنایع‌معدنی در استان‌های مرکزی، ایجاد فرصت برای تأمین کمبود آب‌شرب شهرها و روستاها در استان‌های یزد، کرمان و اصفهان، توسعه کشاورزی ــ صنعتی پربازده، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و حفظ ذخایر آب‌های زیرزمینی، رشد و توسعه پتروشیمی و پالایشگاه‌ها در منطقه تحت پوشش، جلوگیری از مهاجرت، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن کشور اشاره کرد.