استقبال از بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان

در سفر لبنان صورت گرفت

استقبال از بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت عبدا... بوحبیب، وزیر خارجه لبنان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور به بیروت رفته‌بود، با زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه پیش از این نیز با همتای لبنانی دیدار و در نشست خبری مشترک حضور یافته‌بود.

وی در این نشست خبری اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان با قدرت از مقاومت در لبنان و فلسطین در مقابل تهدیدات و گستاخی‌های رژیم‌صهیونیستی حمایت می‌کند. امیرعبداللهیان در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران بر تداوم حمایت‌های ایران از مردم، دولت، ارتش و مقاومت لبنان تأکید کرد و گفت: سفرم به بیروت در چارچوب دعوت رسمی وزیر خارجه جمهوری لبنان با هدف رایزنی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله رایزنی در خصوص آخرین تحولات فلسطین انجام می‌شود. وی همچنین پس‌از دیدار و گفت وگو با عبدا... بوحبیب، همتای لبنانی در نشست‌خبری مشترک در بیروت ضمن ابراز خرسندی از حضور در لبنان گفت گفت‌وگوهای مفیدی با همتای لبنانی در خصوص موضوعات منطقه‌ای داشته‌است. وزیر خارجه درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی افزود: در ماه‌های گذشته با عربستان سعودی گفت‌وگوهای متعددی را در بغداد داشتیم و در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن نیز فرصت گفت‌وگوی کوتاهی بین آقای فیصل بن فرحان و من فراهم شد و در خصوص تداوم گفت‌وگوها با هدف بازگشت روابط ایران و عربستان به حالت طبیعی، اتفاق نظر داشتیم.

شایعه پایان فعالیت شمخانی در شورای عالی امنیت ملی تکذیب شد 
شایعات مطرح شده در مورد پایان فعالیت شمخانی از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تکذیب و اعلام شد هیچ تصمیمی برای تغییر در مدیریت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اتخاذ نشده‌است. طی چند روز گذشته برخی اخبار مجعول از سوی کانال‌های خبری غیررسمی، در خصوص جابه‌جایی قریب‌الوقوع دریابان علی شمخانی از مسئولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی منتشر و افرادی نیز به عنوان جایگزین وی مطرح شدند. بر اساس این گزارش و طی اخبار واصله، شایعات مطرح شده در مورد پایان فعالیت دریابان شمخانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تماما کذب بوده و هیچ تصمیمی برای تغییر در مدیریت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اتخاد نشده‌است.