روسیه تحریم غرب را دور می‌زند

روسیه تحریم غرب را دور می‌زند

بنابر گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال، تحریم‌های غرب علیه روسیه درحال تغییر معماری صادرات نفت است.

کشورهای خاورمیانه که پیش از این، بازار آسیا را هدفگذاری کرده بودند به اروپا روی آورده‌اند. این گزارش می‌گوید که از ماه نوامبر روسیه قیمت نفت خود را ۱۷دلار کم کرده تا چینی‌ها و هندی‌ها را مشتری نفت خود نگه دارد. این در شرایطی است که اروپا بر قیمت نفت روسیه، سقف تعیین کرده تا قیمت نفت این کشور تحت‌تاثیر قرار بگیرد. روسیه در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ نسبت به سال۲۰۲۱ صادرات نفت به چین را ۱۷درصد افزایش داده و به  7.8میلیون تن رساند و توانست عربستان سعودی را در این مسیر پشت‌سر بگذارد. 

بدون تیتر
مسلم موسوی، مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر از نامطلوب بودن وضعیت میزان بهره‌برداری ایران از این نوع انرژی خبر داد و افزود: در ایران این رقم، معادل 950 مگاوات یعنی کمتر از یک گیگاوات است درحالی که در آلمان به 60 هزار مگاوات می‌رسد. کل ظرفیت تولید انواع انرژی‌های تجدیدپذیر از خورشیدی، بادی و غیره در ایران کمتر از 1000 مگاوات است.

 سیدعبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۳هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد. بیش از ۷۰۰درصد افزایش فروش داشته‌ایم که معادل بیش از 8000 میلیارد تومان فروش است. در مزایده 22 دی برای اولین بار، 1254 میلیارد تومان در یک مزایده، کالا فروخته شده است. 

 محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرد: سازندگان به نوسازی بافت فرسوده جنوب شهر تهران بی‌رغبت هستند. در کل بیش از دو میلیون ۷۰۰ هزار  بنای ناپایدار و فرسوده در کشور وجود دارد. باتوجه  به مزیت‌های نوسازی بافت‌های فرسوده، وزارت راه با هدف  مردمی‌سازی نوسازی بافت‌های فرسوده، بسته تشویقی  ارائه کرده است. 

 صولت مرتضوی، وزیر رفاه با اشاره به طلب ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی از دولت گفت: راه‌های گوناگونی را رفته‌ایم تا این موضوع حل و فصل شود و مطالبات تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی از دولت تعیین تکلیف گردد. وی ابزار امیدواری کرد که دست صندوق‌ها از جیب دولت کوتاه شود. 

 محمدجواد نصراصفهانی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که در بودجه ۱۴۰۲ که با افزایش همراه بوده است، ابراز کرد: افزایش نرخ خوراک برای اقتصاد کشور خبر خوبی است. این افزایش موجب می‌شود که درآمدهای مالیاتی و متفرقه دولت افزایش پیدا کند اما وقتی که این کار برای شرکت‌های بورسی انجام می‌شود، انتظار می‌رود دلار نیمایی هم اجازه حرکت آزاد داشته باشد.