سردار سلیمانی؛ نماد فراملیتی محور مقاومت

بزرگداشت ابرقهرمان ایران در پرس‌تی‌وی

سردار سلیمانی؛ نماد فراملیتی محور مقاومت

برنامه «جریان خاورمیانه»(MidEaStream) شبکه پرس‌تی‌وی به بزرگداشت ابر قهرمانی پرداخت که آوازه‌اش در سراسر گیتی پیچیده و بعد از آن‌که در یک جنایت آشکار در دی‌ماه98 توسط ارتش آمریکا ترور شد، در بیشتر کشورها از کوبا تا یمن و از کشمیر تا ونزوئلا برای وی مراسم عزاداری برگزار کردند.

به گزارش جام‌‎جم، مروه عثمان، مجری برنامه «جریان خاورمیانه» با اشاره به این‌که شهید حاج‌قاسم سلیمانی شخصیتی ملی و همزمان فراملی در نبرد علیه امپریالیسم آمریکا و توأمان ضد تروریسم داعش بود، گفت: در سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، از شخصیتی یاد می‌کنیم که محدود به جغرافیای ایران نبود، بلکه شخصیتی فراتر از مرزها داشت.
عثمان ادامه داد: نقش اصلی او مقابله با پروژه آمریکایی- صهیونیستی در جهان اسلام بود، به همین دلیل ترور او در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بازتاب داشت و زمانی که آمریکایی‌ها با هدف تضعیف محور مقاومت دست به ترور سردار سلیمانی زدند، نه تنها به نتیجه نرسیدند بلکه در مواردی نتیجه‌ای وارونه دریافت کردند. برای مثال توانمندی محور مقاومت در غرب آسیا افزایش یافت و آمریکا در موضع ضعف قرار گرفت.
وی افزود: پس از شهادت حاج‌قاسم شاهد تحولات اساسی به نفع محور مقاومت در منطقه غرب آسیا هستیم که این برکت ثمر خون شهید سلیمانی است که سه سال پیش ریخته‌شد. 
بلال لکیس، استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل سیاسی از بیروت که مهمان برنامه جریان خاورمیانه بود تصریح کرد: سردار سلیمانی هم نماد فراملیتی برای محور مقاومت اسلامی، هم روح امید در میان ملت‌های مسلمان بود. 
   
مکتبی که قوی‌تر شده‌ است
این استاد دانشگاه با بیان این‌که اقدام کاخ‌سفید در ترور سردارسلیمانی به زیان آمریکا تمام شد، تاکید کرد: آمریکا با ترور حاج قاسم، شخص جسمانی وی را از این دنیا خارج کرد اما مکتب وی بسیار قوی‌تر از شخص خود سردار به حیاتش ادامه می‌دهد و مشخص است آمریکا با شخص وی کاری نداشت بلکه علت ترور وی این بود که از تاثیرگذاری این شهید می‌هراسید و اکنون همان تاثیر بسیار بیشتر هم شده‌است؛ پس این آمریکاست که حتی با ترور شهیدسلیمانی متضرر شده‌ است. 
این برنامه در شبکه پرس‌تی‌وی ابعاد گوناگون اندیشه حاج‌قاسم را معرفی کرد و این فرصت را به مخاطبان داد که بیشتر با مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی آشنا شوند. به ویژه آن‌که تبلیغات دروغین «رسانه‌های جریان اصلی غرب» در سه سال گذشته  ادامه داشته و دقیقا این مسأله گواه استمرار فکر شهیدسلیمانی در منطقه غرب آسیاست.