کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

مجازات مرگ برای 2 متهم به قتل
دو متهم به قتل که در جنایت‌هایی متفاوت مرتکب قتل شده بودند، پس از محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران با حکم قصاص رو‌به‌رو شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، نخستین محکوم به قصاص، صمد 48‌ساله متهم است خرداد سال 1397 در جریان درگیری‌، دستفروشی را در بازار تهران کشت‌. صمد چندی قبل در دادگاه کیفری تهران محاکمه شد و در دفاع از خود گفت: « قبل از قتل چند بار به دلیل مشکل روحی روانی در بیمارستان بستری شدم‌. آخرین بار بعد از آزادی در بازار تهران بساط کردم. روز حادثه چند نفر سراغم آمدند و خواستند بساطم را جمع کنم. مقتول هم کنار من بساط کرده بود که با دیدن این صحنه مرا مسخره کرد‌. عصبانی شده و با چاقو ضربه‌ای به او زدم اما قصد کشتنش را نداشتم. » دومین محکوم به قصاص پسر جوانی است که در حال مستی دوستش را کشته‌ است. بهرام دهم آبان ماه سال گذشته این جنایت را یکی از محلات جنوب تهران رقم زد. او پس از دستگیری قتل را گردن گرفت و در شعبه دهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت. پسر جوان در دفاعیاتش گفت: « مقتول مثل برادرم بود‌. آنشب به خانه‌ام آمد و مشروب خوردیم. بعد هم درگیر شدیم. از دعوا چیزی به خاطر ندارم اما می‌دانم دوستم را با چاقو کشتم. شرمنده پدر و مادر او هستم.» پس از محاکمه دو متهم به قتل و با توجه به درخواست قصاص از سوی اولیای دم مقتولان‌، قضات وارد شور شدند و هر دو را به قصاص محکوم کردند.

قتل راننده با انگیزه سرقت 
 دو مرد با انگیزه سرقت محموله کامیون، راننده آن را به قتل رساندند.
سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان به سایت پلیس گفت: دو نفر با انگیزه سرقت محموله یک دستگاه کامیون ترانزیت حامل بار روغن موتور از گردنه عیسی‌آباد زرند، راننده را کشته و متواری شدند. آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و بازداشت شدند. متهمان در بازجویی اولیه، اعتراف کردند راننده کامیون را بابت محموله، به ارزش 70 میلیارد ریالی با شلیک گلوله به قتل رساندند. یک سلاح گرم، 21 تیر و دو قبضه سلاح سرد از آنها کشف شد.