نسخه Pdf

نوآور

نوآور

Ant
جک ما کنار می‌رود

یکی از تاثیرگذارترین شرکت‌های فناوری مالی چین، Ant Group، روز شنبه گفت که کارآفرین میلیاردر، جک ما، قصد دارد کنترل شرکت را کنار بگذارد.عقب‌نشینی آقای ما از شرکتی که تأسیس کرد، پس از آن صورت می‌گیرد که حزب کمونیست حاکم، سرکوب بی‌سابقه‌ای را علیه فناوری بزرگ انجام داد. پکن، گروه مورچه‌های آقای ما و شرکت خواهرش، غول تجارت الکترونیک، علی‌بابا، تاج و تخت امپراتوری آنلاین او را به اهداف اولیه در کمپین محدود کردن قدرت غول‌های اینترنتی تبدیل کرده بود. مقامات چینی Ant Group را مجبور کرده بودند که عرضه اولیه عمومی پرفروشی را در سال 2020 لغو کند و بعداً علی بابا را به‌دلیل سوءاستفاده از تسلط خود به پرداخت 8/2میلیارد دلار جریمه کردند. سال گذشته، Ant Group اعلام کرد که یک بازنگری اساسی در تجارت خود به دستور دولت انجام خواهد داد تا نگرانی‌های تنظیم‌کننده‌ها در مورد رقابت ناعادلانه و میزان داده‌هایی را که از کاربران جمع‌آوری می‌کند، برطرف کند. آقای ما زمانی در چین به‌عنوان یک الگوی موفقیت مورد استقبال قرار گرفت اما با مشکلات فزاینده‌ای با دولت چین مواجه شد، به‌ویژه پس از انتقاد از تنظیم‌کننده‌های بانکی کشور در اواخر سال 2019. در سال‌های اخیر، او تا حد زیادی از دید عموم ناپدید شده است.

Musk
دستور آلمان به توییتر

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، با وزیر دیجیتال آلمان دیدار کرد تا در مورد انتظارات این کشور برای انتشار اطلاعات نادرست در این پلتفرم صحبت کند. نمایندگان سفارت آلمان این نشست را در سانفرانسیسکو ترتیب دادند که بدون اطلاع قبلی، عصر قبل از برگزاری آن برنامه‌ریزی شده بود. فولکر ویسینگ، وزیر دیجیتال و حمل‌ونقل، قبل از شرکت در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در لاس‌وگاس، برای دیدار با ماسک به کالیفرنیا سفر کرد. در این جلسه، ویسینگ به ماسک اطلاع داد که محتوای اطلاعات نادرست منتشر شده در توییتر برخلاف قانون خدمات دیجیتال (DSA) است که در آوریل سال گذشته از سوی تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا (EU) تصویب شد. اتحادیه اروپا DSA را برای محافظت از کودکان، مقابله با زن‌ستیزی و مهار اطلاعات نادرست از جمله اهداف دیگر معرفی کرد. زمانی که DSA برای اولین‌بار تصویب شد، کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار دادند که توییتر برای تغییراتی که تا تابستان به طور کامل روی پلتفرم‌های اصلی اعمال می‌شود، آماده نیست. به گزارش گاردین، تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا که بر این قانون نظارت داشت، در ماه آوریل به ماسک گفت که «کار بزرگی در پیش دارد» تا با این قانون در توییتر که در نهایت در ماه اکتبر به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرد، عمل کند.

samsung
سود سامسونگ در کمترین حد خود

سود عملیاتی سامسونگ با کاهش تقاضای جهانی برای تراشه‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند به‌دلیل تورم بالا و کندی اقتصاد، در سه‌ماهه منتهی به دسامبر 69درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در هشت سال گذشته رسید. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در میان عدم قطعیت‌های خارجی مستمر، از جمله رکود بالقوه اقتصاد جهانی، درآمد کلی به‌شدت در سه ماهه کاهش یافت زیرا شاهد کاهش قابل‌توجهی در نتایج کسب‌وکار حافظه به‌دلیل تقاضای کم و فروش ضعیف‌تر گوشی‌های هوشمند بودیم.»
این سازنده تراشه‌های حافظه و تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در سه ماهه امسال فروش 70تریلیون وون (55 میلیارد دلار) را تجربه کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا 8.6درصد کاهش داشت. این شرکت گفت: برای کسب‌و‌کار حافظه، کاهش تقاضا در سه ماهه چهارم بیشتر از حد انتظار بود. سود حاصل از کسب‌و‌کار تجربه تلفن همراه با کاهش فروش و درآمد گوشی‌های هوشمند به‌دلیل تقاضای ضعیف ناشی از مشکلات طولانی مدت کلان کاهش یافت. بسیاری از شرکت‌های تولید تراشه، از جمله Micron و SK Hynix، قصد دارند هزینه‌های سرمایه‌ای خود را کاهش دهند و موجودی‌ها را در سال جاری کاهش دهند. سامسونگ قبلا گفته بود که قصد کاهش سرمایه خود را ندارد.

ضمیمه کلیک
تیتر خبرها