رکوردزنی مصرف بنزین

رکوردزنی مصرف بنزین

علی اکبرنژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این‌که هرساله مصرف بنزین در فصل زمستان کاهش پیدا می‌کند، در حالی که در دی‌ماه مصرف عجیب ۱۱۸ میلیون لیتر بنزین را در یک روز شاهد بودیم، گفت: هرساله در روزهای سرد زمستان شاهد کاهش مصرف بنزین بودیم اما نمی‌دانم امسال چه اتفاقی افتاده است که شاهد رشد عجیب مصرف بنزین در دی‌ماه هستیم.

وی اضافه کرد: متوسط مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون 5/103میلیون لیتر در روز بوده که رقم بسیار بالایی است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خاتمه با اشاره به این‌که در سال ۹۷ به خودکفایی رسیدیم، اضافه کرد: در سال ۱۳۸۵، روزانه ۲۹ میلیون لیتر واردات بنزین داشتیم اما با تلاش متخصصان صنعت پالایش کشور، از سال ۹۷ که به مرز خودکفایی در تأمین بنزین رسیدیم، تا امروز واردات بنزین نداشتیم و امیدوارم با توجه مردم به مصرف بهینه سوخت در کشور، بتوانیم پایداری بین تولید و مصرف بنزین را حفظ کنیم.

بدون تیتر
فرآیند عرضه ربع سکه در بورس از روز شنبه (۲۴دی) آغاز شده و تا پنج روز کاری ادامه دارد. بر این اساس، خریداران گواهی سکه باید نسبت به اخذ نوبت به صورت اینترنتی و پس از آن دریافت فیزیکی سکه اقدام کنند.

 بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۳۱۸هزار تومان، ران با راسته و ران با گردن ۳۳۸هزار تومان، ران خالی ۳۵۸هزار تومان، سردست با دنده ۳۳۸هزار تومان، کف دست بدون دنده ۳۵۸هزار تومان، ماهیچه اعلا ۳۹۸هزار تومان، راسته گوسفندی ۳۳۸هزار تومان، مخلوط گوساله ۳۰۸هزار تومان، سردست گوساله ۳۰۸هزار تومان، مغز ران گوساله ۳۲۸هزار تومان و ماهیچه گوساله ۳۴۸هزار تومان است.

 حمیدرضا عراقی، مدیرعامل سابق شرکت ملی گاز ایران گفت: باید از هم اکنون برای متنوع‌سازی سبد سوخت، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، سرمایه‌گذاری، مدیریت، افزایش تولید پایدار و بهینه‌سازی مصرف انرژی اقداماتی انجام شود. در غیر این صورت سال آینده شرایط سخت‌تری را تجربه خواهیم کرد.

 دامنه نوسان نمادهای دلار و یورو توافقی در بازار متشکل ارزی برداشته شد.

۲۰انجمن تولیدکننده طی نامه‌ای به سران سه‌قوه خواستار صدور دستور پیگیری ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی شدند.

 طی چند روز گذشته فعالیت پست در تهران توقفی نداشته، اما ممکن است به دلیل سرمای چند ساعته، تأخیری در حرکت وجود داشته باشد یا لغزنده بودن معابر سرعت توزیع مرسولات را کمی کاهش دهد.

 مدیران عامل دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا در نامه‌هایی جداگانه خطاب به سازمان بورس کالا، خواستار تداوم عرضه خودروها در بورس کالا شدند.

 صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی برای نخستین‌بار با انتشار در سامانه کدال به صورت شفاف در دسترس عموم مردم قرار گرفت و هرچند زیان‌های هنگفت برخی از این شرکت‌ها نگران‌کننده به نظر می‌رسد، اما امید می‌رود این اعداد و ارقام توجه مسئولان و متخصصان را به خود جلب کند تا در بستر این شفافیت در راستای بهبود وضعیت شرکت‌ها گام برداشته شود.
​​​​​​​
 سازمان بین‌المللی کار(ILO) اعلام کرد انتظار می‌رود رشد اشتغال جهانی در سال جاری به‌شدت نزول کند و به یک درصد در مقایسه با 2درصد سال۲۰۲2، تحت تاثیر عواقب اقتصادی جنگ در اوکراین، تورم بالا و سیاست‌های پولی سخت‌تر کاهش یابد.