نسخه Pdf

مرد فرار

مرد فرار

آن دومین شاه پهلوی، آن پشت پا زده به عناوین معنوی، آن اعلیحضرت همایونی، مخالف با نهضت سربه‌گونی، آن آریامهر فراری، آن عاشق جزایر قناری، آن دست‌نشانده‌ اجنبی، آن ولیعهد نیم‌وجبی، آن قانون‌گذار قوانین بی‌سروته، آن ملقب به شاهنشه، آن عاشق زیاده‌روی، آریامهر محمدرضا پهلوی که در برهه‌ای از تاریخ ایران سرافراز آن را به اشتباه محمدرضاشاه پهلوی می‌خواندند غافل از این‌که نام شاه نه‌تنها برازنده‌ او نبود، بلکه در سراسر شهرها و کشورها نام او را به‌صورت برعکس روی دیوارها ثبت و ضبط می‌کردند تا راه و مسلک و نام او هیچ‌گاه از خاطر هیچ‌کس نرود.

در نسخ خطی که از آن روزگاران به‌جا مانده نگاشته شده است که در شش‌سالگی به ولیعهدی رسید؛ نام پدرش رضا بود و برای نام‌گذاری فرزندش هم زحمت زیادی نکشید و با استعانت از ائمه‌ اطهار و اجازه از بارگاه قدسی حضرت رضا علیه‌السلام در شمال‌شرقی ایران، نام پسرش را محمدرضا گذارد. از آنجا که نوشته‌اند معلوم است محمدرضا پهلوی تحصیلاتی را در ایران داشته و بقیه‌اش را در سوئیس ادامه داده و بعد هم با درجه ستوان‌دومی از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شده و بعد دلش هوای شهر و دیار خودش را کرده و به ایران برگشته است. این شاه طفلکی که ای‌کاش مرغان زمین و آسمان برایش بگریند در جنگ جهانی دوم و همزمان با اشغال ایران و درست زمانی که 22 سال داشت به مقام شاهی رسید. البته این‌که پدرش شاه مملکت بود و پس از انصرافش از این مسئولیت سخت و خستگی شانه‌هایش از حجم بار قول و قرارش با مردم کنار کشید هم در شاه‌ شدنش بی‌تاثیر نبود. پس اگر 22 سال‌تان است و والد و والده‌ محترم مدام پتک بی‌مصرفی بر کله‌تان می‌کوبند نگران نباشید؛ شاید هم واقعا بی‌مصرفید!
آورده‌اند که در زبان ایرانیان آریایی‌مسلک و دارای تمدن چندهزار و چندصدساله علاوه بر زمان گذشته یا همان ماضی، حال یا همان مضارع و زمان آینده یا همان مستقبل، زمان دیگری وجود دارد به نام زمان شاه. در همان نسخ آورده‌اند که این زمان از زمان‌های لازمان و لامکان تاریخ و جغرافیا هم فراتر رفته و در پیچ‌های پرخطر تاریخی و برهه‌های حساس کنونی و غیرکنونی و در امتحانات نصف و ثلث و ربع قبول شده و فعلا در همان حال مانده است؛ تا با عنایات خداوندی اگر عمری باقی بماند به خمس و زکات این خاندان هم رسیدگی می‌کنیم. 
در ویکی‌پدیا، علامه‌ دهر، مرجع زمین و زمان، اولین نتیجه‌ سرچ آدمیان، دارنده‌ شیر مرغ تا جان که کاملا مشخص است فارسی‌زبانان ساکن و دلگرم به بلاد کفر در آن نطق می‌کنند و دست به تایپند، جز مدح و ثنای محمدرضا پهلوی دیده و شنیده نمی‌شود و آخر هم باید در سوگ او که غریبانه و دور از بلادی که برایش جان‌ها را فدا کرده بود، بگرییم، در غیر این‌ صورت آریایی نیستیم و از دایره‌ آنهایی که ایران را تا بن جان دوست دارند بیرون رانده می‌شویم. از اقدامات مهم و مفصل و باکمالات و عالی و بدون حرف و حدیث و به نفع همه‌ مردم ایران مخصوصا کشاورزان در آن زمان میمون و مبارک، اصلاحات ارضی بود. اگر کلاس ششم را رد کرده باشید می‌دانید که اصلاحات ارضی برخلاف چیزی که ویکی‌پدیا نطق می‌کند و مثل پتک بر سرمان می‌کوبد، خیلی هم برای‌مان مضر و اخ و بد و پیف بوده اما چون آریامهر شیک و غربزده و به زبان بلاد کفر مسلط و لباس‌های چیتان‌فیتان‌پوش می‌خواسته انجامش بدهد، خیلی هم خوب بوده و مایه‌ سعادت دنیوی و اخروی ما بی‌فکران می‌شده است. همه این پیشنهادات ذیل نظریه‌ انقلاب‌سفید مطرح شده بوده که با یک سرچ درست و مطمئن و از جایی به غیر از جناب ویکی، می‌توانید اطلاعات‌تان را بالا ببرید اما همین را بدانید که گویی در یک مجمع خصوصی و خانوادگی از یک منبع نامشخص نقل شده است که دعوایی خواهر و برادری بین محمدرضا و اشرف درگرفت بر سر این‌که اشرف، رنگ‌سفید را نمی‌پسندید و دوست داشت نام انقلاب صورتی را روی آن بگذارند اما از آنجا که در کاخ سعدآباد مردسالاری حاکم بوده، محمدرضا کار خودش را می‌کند و اشرف را در حسرت یک انقلاب صورتی باقی می‌گذارد. اما اینجا که مرکز رسیدگی به شکایات و پرونده‌های قضایی خاندان پهلوی نیست پس از آن گذر می‌کنیم.
علاقه به داشتن اطلاعات درباره زندگی خصوصی افراد خیلی جذاب است؛ اگر برای مدتی شاهنشاه یک کشور باشد که دیگر بیشتر! محمدرضای پهلوی سرجمع سه بار ازدواج کرد؛ البته من و جناب گوگل همین‌قدر را می‌دانیم و از دیگر چیزها اطلاعاتی نداریم، پس سوالات اضافی نپرسید. او همچنین پنج فرزند هم به این جهان امانت داد که بازهم در نام‌گذاری دوتا از پسرها مانند پدرش زحمت زیادی نکشید و حول محور نام زیبای رضا، حذفیات و اضافاتی را ارائه کرد. آورده‌اند و شواهد هم نشان می‌دهد که او در طول زندگی‌اش چندباری هم دست به قلم گرفته و چیزهایی نوشته است! مثلا چهار کتاب درباره‌ زندگی پرفرازونشیب و پر از افتخاراتش و درباره ایران، ایرانی که او تا پای جان برای آبادی‌اش و زنده نگه‌داشتن جان جوانانش و رفاه آنان حتی در بدترین زندان‌ها تلاش کرد و لحظه‌ای از این تلاش خود فرو نگذارد! خداوند از سر تقصیرات او و ما با این اغراق‌های‌مان بگذرد. علی‌الحساب خدمت تمامی کاتبان و نویسندگان و دست‌به‌قلمان شریف ضمیمه‌ نوجوانه عرض می‌کنیم که زندگی خرج دارد عزیزان! ما دوره‌ای برای شما تهیه کرده‌ایم که می‌توانید با پرداخت دو چوق وجه رایج و ناقابل مملکت کتاب‌های محمدرضا پهلوی را بخوانید و قلم خودتان را قوی‌تر کنید! این عمل نه‌تنها، قدرت قلم شما را بالا می‌برد، بلکه شما به نوعی شاگردی این نویسنده عظیم را هم کرده‌اید و می‌توانید به‌راحتی به گرین‌کارت‌تان فکر کنید؛ عجله کنید که فرصت کم است و ناشر هم تعداد محدودی چاپ کرده است! بشتابید.

​​​​​​​عطیه ضرابی
ضمیمه چار دیواری
تیتر خبرها