نسخه Pdf

تعطیلی اختیاری در مایکروسافت

تعطیلی اختیاری در مایکروسافت

مایکروسافت به کارمندان آمریکایی خود مرخصی نامحدود می‌دهد. این اعلامیه در ایمیلی به کارکنان توسط کاتلین هوگان، مدیر ارشد مایکروسافت، اعلام شد. مایکروسافت تعطیلات نامحدود خود را «تعطیلی اختیاری» می‌نامد و برای همه کارمندان حقوق‌بگیر ایالات متحده اعمال خواهد کرد.

هوگان در یادداشت داخلی توضیح می‌دهد: «چگونگی، زمان و مکان ما به طور چشمگیری تغییر کرده است. و همان‌طور که ما متحول شده‌ایم، مدرن‌کردن خط مشی تعطیلات خود به مدلی انعطاف‌پذیرتر، گام طبیعی بعدی بود.»
این تغییرات از 16 ژانویه آغاز شده و به این معنی است که حتی کارمندان جدید مایکروسافت دیگر نیازی به انتظار برای اختصاص زمان تعطیلات ندارند. مایکروسافت در کنار این خط‌مشی جدید مرخصی نامحدود، مرخصی برای بیماری و سلامت روانی و زمان مرخصی برای هیات منصفه یا سوگواری ارائه خواهد کرد. کارمندانی که مانده مرخصی استفاده‌نشده دارند، در ماه آوریل یک بار حقوق معادل دریافت خواهند کرد.
به کارگران ساعتی مایکروسافت و همچنین به کارمندان خارج از ایالات متحده مرخصی نامحدود تعلق نخواهد گرفت. مایکروسافت می‌گوید قوانین فدرال و ایالتی در مورد دستمزد و ساعت کار، ارائه اوقات فراغت نامحدود به کارگران ساعتی را دشوار می‌کند و آنهایی که خارج از ایالات متحده هستند، مزایای تعطیلات فعلی خود را به دلیل قوانین و مقررات متفاوت در کشورهای دیگر حفظ خواهند کرد.
مایکروسافت مطمئنا اولین شرکت بزرگ فناوری نیست که مرخصی نامحدودی را اتخاذ می‌کند. Salesforce، لینکدین متعلق به مایکروسافت، اوراکل و نت فلیکس همگی سیاست‌های مرخصی نامحدود مشابهی را برای کارمندان ارائه می‌کنند. این خط‌مشی جدید پیرو آن است که مایکروسافت به کارمندان بیشتری اجازه می‌دهد تا به طور دائم از خانه کار کنند و ۱۵۰۰ دلار پاداش مرتبط با همه‌گیری کرونا نیز این شرکت برای کارمندان خود در نظر گرفته بود. با‌این‌حال، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دیگر مانند توییتر نیز به کارمندان خود آزادی‌های کمتری می‌دهند و از آنها می‌خواهند که حداقل چهار روز در هفته به دفاتر شرکت بازگردند.