نسخه Pdf

نوآور

نوآور

Microsoft
بن‌بست در همکاری ارتش آمریکا و مایکروسافت

بر‌اساس گزارش بلومبرگ، کنگره درخواست ارتش برای خرید 6900 هدست مبتنی بر فناوری هولولنز مایکروسافت را رد کرده است. ارتش ظاهرا حدود 400میلیون دلار درخواست کرده است، در عوض حدود یک‌دهم آن‌را برای بهبود سیستم دریافت می‌کند، زیرا نسخه‌های قبلی اختلالات فیزیکی مؤثر بر ماموریت مانند سردرد و حالت تهوع در طول آزمایشات را ایجاد می‌کند. بر‌اساس گزارش‌ها، این نتایج باعث شد که بودجه هدست‌های جدید به نام سیستم‌های تقویت بصری یکپارچه یا IVAS توسط ارتش در لایحه هزینه‌های 1.75تریلیون دلاری دولت لحاظ نشود. ارتش می‌گوید که قصد دارد این مشکلات را با نسخه 1.2 برطرف کند که شامل «یک فاکتور شکل جدید» برای رفع علائم فیزیکی و همچنین «نمایشگر با مشخصات پایین‌تر با وزنه تعادلی برای بهبود رابط کاربری» خواهد بود. تاکنون حدود 1000سرباز بر‌اساس 100هزار ساعت آزمایش با نسخه‌های قبلی بازخورد ارائه کرده‌اند. بر‌اساس گزارش بلومبرگ، مایکروسافت 125میلیون دلار برای توسعه نسخه1.2 به اضافه 40میلیون‌دلاری که کنگره اخیرا تأیید کرده بود، اهدا کرد.‌ این هدست‌ها بخشی از یک قرارداد بالقوه چند میلیارد دلاری بین مایکروسافت و ارتش بوده و از سال 2018 در حال توسعه هستند. هدف IVAS ارائه اطلاعات بی‌درنگ از سنسورها و سیستم‌های ناوبری و همچنین شب و حرارت برای آموزش دید و واقعیت افزوده سربازان است. 

iPhone
باگ‌های IOS16 تمام نمی‌شود!

اپل iOS 16 را در ماه سپتامبر منتشر کرد و از آن زمان به‌روزرسانی‌های متعددی را برای رفع باگ‌ها منتشر کرده است. جدیدترین به‌روزرسانی برای این سیستم عامل iOS 16.2 است که در 13دسامبر منتشر شد. iOS 16.2 یک برنامه جدید Freeform، گزینه‌های نمایش همیشه روشن جدید برای iPhone 14 Pro، ویجت‌های صفحه قفل جدید، پشتیبانی از 5g برای هند و موارد دیگر را ارائه کرد. طبق گزارش‌های کاربران، این به‌روز رسانی علاوه بر آخرین ویژگی‌ها، باگ‌ها و اشکالات سیستمی بسیاری را نیز به همراه داشت. کاربران می‌گویند که تعداد غیرعادی باگ و عملکرد ضعیف سیستم را تجربه می‌کنند. به دنبال آخرین به‌روز‌رسانی iOS 16 و به گفته کاربران، این مشکلات دامنه وسیعی دارد، از‌جمله اشکالات جست‌وجوی اسپات لایت، ظاهر نشدن صفحه کلید در برنامه‌ها، تخلیه بیش از حد باتری، گیر کردن برنامه دوربین، مشکلات با حالت‌های فوکوس، اشکالات اپل موزیک و کار نکردن لوازم جانبی. کاربران گزارش می‌دهند که برنامه‌ها پس از باز شدن مسدود می‌شوند یا در حین استفاده به‌طور کامل از کار می‌افتند. یکی از کاربران گفت: «این مشکل پس از به‌روزرسانی به iOS 16.2 شروع شد، جایی که من از یک برنامه استفاده می‌کنم (در هر برنامه‌ای اتفاق می‌افتد) و برنامه برای چند ثانیه ثابت می‌شود.»

Norton
پسورد منیجر نورتون هک شد
بر‌اساس نمونه نامه‌ای که با دفتر دادستان کل ورمونت به اشتراک گذاشته شده است، این حملات به‌دلیل نفوذ به شرکت نبوده بلکه به‌دلیل نفوذ به حساب در سایر سیستم عامل‌ها بوده است. نورتون اعلام کرده که سیستم‌های خود ما به خطر نیفتادند. با این حال، ما قویا معتقدیم که یک شخص ثالث غیرمجاز نام کاربری و رمز عبور شما را برای حساب شما می‌داند و از آن استفاده‌کرده است. این ترکیب نام کاربری و رمز عبور ممکن است به‌طور بالقوه برای دیگران نیز شناخته شود. به طور دقیق‌تر، این اخطار توضیح می‌دهد که حدود یکم دسامبر ۲۰۲۲، یک مهاجم از نام کاربری و رمز عبوری که از وب تاریک خریداری کرده‌اند برای ورود به حساب‌های مشتریان نورتون استفاده کرده است. این شرکت در 12دسامبر2022 «حجم غیرمعمول زیادی» از تلاش‌های ناموفق برای ورود به سیستم را شناسایی کرد که نشان‌دهنده حملات پر کردن اعتبار است که در آن بازیگران تهدید اعتبارنامه‌ها را به‌صورت انبوه امتحان می‌کنند.
ضمیمه تپش
تیتر خبرها