نسخه Pdf

استفاده از آسپرین برای پاک کردن لکه لباس‌ها

استفاده از آسپرین برای پاک کردن لکه لباس‌ها

لکه‌دار شدن لباس‌ها به ویژه لباس‌های رنگ روشن و سفید از  اتفاقات ناخوشایندی است که البته ناگزیر هم هست!

اغلب ما هنگام خرید ترجیح می‌دهیم لباس‌هایی با رنگ روشن‌ یا سفید انتخاب کنیم و از این انتخاب‌مان لذت ببریم. با وجود این لباس‌های روشن و سفید به‌سرعت لکه‌دار می‌شوند و به محض لکه‌دار شدن، دیگر جلوه و زیبایی خود را از دست می‌دهند. اما لکه‌دار شدن یک لباس حتی اگر سفید و روشن باشد به معنی پایان عمر آن لباس نیست‌. شما می‌توانید از انواع لکه‌برهای طبیعی یا شیمیایی برای پاک کردن این دست از لباس‌ها استفاده کنید. لکه‌برهای طبیعی روش‌هایی کم‌ضرر است که می‌توان دوباره این لباس‌ها را احیا کرد. 
آسپیرین یکی از بهترین مواد لکه‌بر طبیعی است که می‌توان با آن لکه‌های لباس را از بین برد. آسپیرین بهترین ماده برای از بین بردن لکه لباس‌های سفید است. در واقع یکی از بهترین و موثرترین راه‌های از بین بردن لکه‌های لباس خصوصا لکه‌های غذا و آب‌میوه‌ها، آسپیرین است. آسپرین به‌قدری پاک‌کننده و لکه قوی است که با پاک کردن لکه‌ها از روی لباس سفید، آنها را مثل حالت اولیه خود می‌کند.
شیوه لکه‌بری طبیعی با آسپیرین به این صورت است که ابتدا باید تشتی را پر از آب کنید و سپس شش عدد آسپرین را خرد کرده و داخل آن بریزید. سپس باید آسپیرین و آب را کاملا و خوب با هم مخلوط کنید تا یک محلول یکنواخت به‌دست آید. وقتی که این دو ماده را خوب با هم ترکیب کردید لباس‌های لکه‌دار خود را داخل تشت حاوی محلول بریزید. اجازه دهید لباس‌ها به مدت ۳۰ دقیقه در این محلول خوب خیس بخورند. پس از این مدت می‌توانید لباس‌ها را با مواد شوینده معمولی شست‌وشو دهید.