انکار قتل پیرمرد همسایه در دادگاه

انکار قتل پیرمرد همسایه در دادگاه

مرد میانسال که متهم است پیرمرد همسایه را کشته، در دادگاه منکر اتهامش شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از سه سال قبل و با گزارش مرگ مشکوک مرد 80 ساله‌ای به نام مرتضی در بیمارستانی در غرب تهران آغاز شد. مرد 50 ساله‌ای به نام حمید که پیرمرد را به بیمارستان رسانده بود در تحقیقات گفت: «من و پیرمرد با هم اختلاف داشتیم. آخرین بار او را در پارک دیدم و با هم بحث کردیم. از پارک خارج شدم اما مرتضی به دنبالم آمد و حتی وارد خانه‌ام شد. در راهرو با هم گلاویز شدیم که او روی زمین افتاد. سریع او را به بیمارستان رساندم اما جان‌باخت.»
این درحالی‌است که همسایه‌ها در تحقیقات ادعا کردند حمید با میله‌آهنی به سر مرتضی ضربه زده بود. پزشکی‌قانونی هم علت مرگ پیرمرد را اصابت جسم سخت به سرش اعلام کرد. در ادامه برای حمید قرار منع تعقیب صادر شد که با اعتراض خانواده مرتضی به این قرار، پرونده دوباره رسیدگی گردید. 
متهم در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه پسر بزرگ مرتضی گفت: «حمید و پدرم همسایه بودند و سال‌ها اختلاف داشتند. حمید پدرم را کشت و با دروغگویی قصد فرار از مجازات را دارد. برای او درخواست قصاص داریم.»
سپس متهم که با قرار وثیقه آزاد بود، در دفاع از خود گفت: «روز حادثه با چند نفر دیگر در پارک نشسته بودیم که مرتضی آمد و به من فحش داد. پارک را ترک کردم اما او دست‌بردار نبود. دنبالم آمد و من به سمت خانه‌ام رفتم. در راهرو چون سال‌ها قبل لگنش شکسته بود، پایش سر خورد و روی زمین افتاد. راهروی خانه ما باریک است و به احتمال زیاد سرش با دیوار برخورد کرده است. ضربه‌ای به سر مرتضی نزدم و اظهارات شاهدان درباره این‌که با میله‌آهنی به سر او ضربه زدم را قبول ندارم.»
پس از دفاعیات متهم و وکیل‌مدافعش، قضات دادگاه کیفری برای صدور حکم وارد شور شدند.