نسخه Pdf

۳۱ ماساژور در میان اخراجی‌های گوگل

۳۱ ماساژور در میان اخراجی‌های گوگل

آلفابت شرکت مادر گوگل اعلام کرد ۱۲هزار کارمند خود را در سراسر جهان اخراج می‌کند، که از این میان ۱۸۴۵ کارمند خود را در ایالت کالیفرنیا اخراج کرده‌است. بر اساس اسناد منتشر شده اخراج‌های داخل ایالت حدود 15 درصد اخراج‌های گوگل را تشکیل می‌دهد.

نکته جالب اینجاست که در این اسناد مشخص شده‌است که این کارکنان اخراج شده شامل ۳۱ ماساژور است که در دفاتر مختلف در ایالت کالیفرنیا کار می‌کردند - که 27 نفر از آنها در دفاتر مرکزی گوگل مستقر بودند و بقیه در دفاتری در سن برونو، ایروین و لس‌آنجلس کار می‌کردند.
گوگل مزایای ماساژ در محل را در بخشی از سایت حرفه‌ای خود با عنوان «Googley Extras» تبلیغ می‌کند. این صفحه بیان می‌کند که کارکنان به «مراکز تناسب اندام، برنامه‌های ماساژ و پشتیبانی ارگونومیک» در میان انبوهی از مزایای تکمیلی دیگر دسترسی دارند.
گوگل این افشای اطلاعات را به منظور مطابقت با اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران یا الزامات WARN کالیفرنیا انجام داده‌است. این مقررات شرکت‌ها را ملزم می‌کند قبل از اخراج دسته‌جمعی، اخطار کتبی 60 روزه را به مقامات ایالتی و محلی و کارکنان آسیب‌دیده ارائه کنند. ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت، هفته گذشته در یادداشتی به کارکنان گفت که اخراج کارکنان در سراسر آلفابت، حوزه‌های محصول، عملکردها، سطوح و مناطق تأثیر گذاشته‌است. او افزود که این کاهش‌ها برای آلفابت ضروری است تا از «فرصت بزرگ پیش روی ما» از جمله تأکید بیشتر بر هوش مصنوعی استفاده کند. وی گفته بود ما یک بررسی دقیق در زمینه‌ها و عملکردهای محصول انجام داده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم افراد و نقش‌های ما با بالاترین اولویت‌های ما به‌عنوان یک شرکت همسو هستند. نقش‌هایی که ما حذف می‌کنیم، نتیجه آن بررسی را منعکس می‌کند.