نسخه Pdf

نوآور

نوآور

POCO
پوکو‌های رنگی می‌آیند
شایعات حاکی از آن است که چند دستگاه هیجان‌انگیز از POCO در راه است. اولین مورد Poco F5 Pro است که اخیرا در FCC ظاهر شده است، در حالی که دیگری سری Poco X5 است که انتظار می‌رود در تاریخ ۶ فوریه در هند عرضه شود. این سری از دو دستگاه Poco X5 5G و Poco X5 Pro تشکیل شده است. گزارش اخیر مشخصات این دستگاه‌های آینده را فاش کرده است. در حال حاضر، افشاگر محبوب SnoopyTech نشان داده است که این دستگاه‌ها چگونه خواهند بود. رندرها دو گزینه رنگی برای Poco X5 5G را نشان می‌دهد ــ خاکستری و سبز. طراحی دستگاه دقیقا مشابه Redmi Note 12 5G با تغییر سبک امضای POCO است. شباهت طراحی با Note 12 5G قابل انتظار است، زیرا گفته می‌شود Poco X5 5G نسخه تغییر نام تجاری آن است. زیبایی POCO X5 Pro همچنین با Redmi Note 12 Pro Speed Edition مطابقت دارد که گفته می‌شود X5 Pro یک برند جدید از آن است. تنها تفاوت قابل توجه در اینجا این است که X5 Pro با رنگ‌های مشخص POCO پوشیده شده است. در این افشاگری هیچ جزئیاتی در مورد مشخصات ذکر نشده‌است.

WHATSAPP
جریمه یک میلیون دلاری به خاطر واتس‌اپ

شرکت سرمایه‌گذاری بانکی مورگان استنلی برخی از کارمندان خود را به‌دلیل نقض قوانین مطابقت با استفاده از واتس‌اپ و آی‌مسیج برای ارتباطات تجاری با جریمه‌های بیش از یک میلیون دلار مجازات کرده است. براساس گزارشی در فایننشال تایمز، این جریمه‌ها با کنار گذاشتن پاداش‌های قبلی یا دستمزدهای آتی وضع شده است. در حالی که جریمه‌ها ممکن است سنگین به نظر برسند، خود مورگان استنلی مجبور به پرداخت میلیون‌ها دلار جریمه برای تخلفات قبلی SEC مربوط به استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان برای اهداف تجاری شده است. سپتامبر گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بانک‌ها و کارگزاران بزرگ را به‌دلیل استفاده کارمندان از برنامه‌های پیامک خصوصی برای بحث در مورد کار و به‌خاطر این‌که همیشه آن پیام‌ها را ذخیره نمی‌کردند، 1.8میلیارد دلار جریمه کرد. این جریمه‌ها شامل 1.1میلیارد دلار ارزیابی شده توسط SEC و 710 میلیون دلار جریمه از سوی کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) است.
مورگان استنلی در میان بیش از 12 شرکت خدمات مالی بود که بیش از 200میلیون دلار جریمه شدند. در سال 2020، مورگان استنلی با یک نقض امنیتی بزرگ مربوط به دو کارمند ارشد در بخش کالاهای بانک که از برنامه‌های پیام‌رسان شخصی استفاده می‌کردند، مواجه شد و این کارمندان اخراج شدند.

samsung
کمترین سود سامسونگ رقم خورد

سود سه ماهه سامسونگ به پایین‌ترین سطح خود در هشت سال گذشته رسیده است، زیرا مشتریان گوشی‌های همراه و لپ‌تاپ‌های کمتری خریدند. این غول فناوری سود عملیاتی 4.3تریلیون وون کره (3.5میلیارد دلار) را برای سه ماه منتهی به دسامبر گزارش داد که 69‌درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت. در بیانیه‌ای اعلام شد که درآمد 8‌درصد کاهش یافت و به کمتر از 70.5تریلیون وون (57.3 میلیارد دلار) رسید. این ضعیف‌ترین سود سه ماهه این شرکت از سه ماهه سوم سال 2014 بود، زمانی که تجارت گوشی‌های هوشمند، آن جایگاه جدی را در مقابل رقبا از دست داد. سامسونگ در بیانیه خود خاطرنشان کرد: «محیط کسب‌و‌کار در سه ماهه چهارم به‌دلیل تقاضای ضعیف در بحبوحه رکود اقتصادی جهانی به‌طور قابل‌توجهی بدتر شد.» سامسونگ در پیش‌بینی درآمد خود در اوایل ماه جاری، عملکرد ضعیف خود را نشان داده بود و تحلیلگران به کاهش قیمت تراشه‌های حافظه و سفارش‌های کمتر دستگاه‌های مصرف‌کننده اشاره کردند.
در ارائه‌ای به سرمایه‌گذاران، سازنده لوازم الکترونیکی تأیید کرد که «تقاضای موبایل و رایانه‌های شخصی ضعیف است» و تجارت تراشه‌های حافظه آن نیز آسیب دیده است «زیرا مشتریان همچنان به تنظیم موجودی‌های خود در میان عدم قطعیت‌ها ادامه می‌دهند».
ضمیمه نوجوانه
تیتر خبرها