پاسخ به گزارش «جام‌جم»

پاسخ به گزارش «جام‌جم»

در پی درج  گزارشی با عنوان «عملکرد 2 درصدی واردات خودرو » روابط عمومی وزارت صمت با ارسال جوابیه‌ای به‌مفاد مطرح شده در این گزارش پاسخ داده است. در این جوابیه آمده است:

1-  موضوع کشف قیمت خودرو در بورس موضوعیت ندارد و اساسا خودروهای وارداتی قرار نیست در بورس عرضه شوند که حال کشف قیمت آنها در بورس صورت گیرد. 

2-
قیمت‌گذاری خودرو‌ها بلافاصه بعد از قرعه‌کشی و همزمان با عرضه صورت خواهدگرفت و دستورالعمل قیمت‌گذاری نیز به صورت CFR به علاوه هزینه‌های متداول نقل و انتقال خودرو در داخل کشور مانند مالیات و پلاک‌گذاری خواهدبود. 

3-
ثبت سفارش 85 هزار خودرو صورت گرفته و به علت مشکلات حمل و نقل کالا و خودرو که در همه کشورها دارای محدودیت است (حمل دریایی و کشتی‌های حامل خودرو) خودروهای وارداتی به تدریج وارد خواهندشد. 

4-
وزارت صمت تمام تلاش خود را در جهت واردات خودروهای باکیفیت و عرضه آنها با حداقل قیمت صورت گیرد و برخلاف سنوات گذشته که قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی به دلخواه واردکننده و به صورت انحصاری صورت می‌گرفت، این‌بار نحوه قیمت‌گذاری کاملا به نفع خریدار تغییر کرده‌است. 

5-
طبیعتا این اولین عرضه خودروی وارداتی بعد از چندسال وقفه به شمار می‌رود. از این رسانه انتظار می‌رود در جهت بهبود و رفع اشکالات بعد از اجرای طرح قدم بردارد.

املاک راکد، اهرم رونق اقتصاد
حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: مشکل تمام کشورهای در حال توسعه، املاک راکد و بعضا بی‌سند و مشاغل غیررسمی و زیرزمینی است که اگر این دو مورد حل شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می‌شود.
وی افزود: سه هدف مولدسازی افزایش ثروت ملی، تحقق ساختار بودجه و کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری است.
ضمیمه قاب کوچک