سردار سلامی: اروپایی‌ها مراقب باشند به  خطر نیفتند

سردار سلامی: اروپایی‌ها مراقب باشند به  خطر نیفتند

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در همایش کاروان‌های راهیان نور که با حضور جمعی از فرماندهان سپاه‌های استانی و استانداران کشور در اردوگاه شهیده مریم فرهانیان آبادان برگزار شد با بیان این‌که امروز در ماجرای جنگ اوکراین با اتهام‌زنی برای ما غوغا به‌پا کردند، گفت: همین اروپا باید به تاریخ رفتار خودش در دوران دفاع‌مقدس نگاه کند، هنوز تاول روی پوست بدن رزمندگان ما مانده است، چه کسی زرادخانه‌های شیمیایی عراق را پر کرد؟ این اروپایی‌ها بودند که سلاح شیمیایی را در جنگ در اختیار عراق قرار دادند و جوانان ایرانی را با آن شرایط دردناک شهید یا راهی بیمارستان‌ها کردند.

سردار سلامی تصریح کرد: شما آلمانی‌ها که حامی اصلی این جریان بودید و شما انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها که تجهیزات جنگی دادید، انگلیسی‌ها سیستم دفاعی عراق را سر و سامان می‌دادند و آمریکایی‌ها همه را در حمایت از صدام و در مقابل ما بسیج کردند. اینها جریان نفت ما را مورد حمله قرار می‌دادند. اگر جوان ایرانی این تاریخ را نداند، فکر می‌کند که مقام‌های اروپایی که شیک لباس می‌پوشند و شیک حرف می‌زنند، واقعیت آنها نیز همین است. وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ از 100سال گذشته در ایران شاه تعیین و تبعید می‌کردند و قحطی در کشور ما راه انداختند و میلیون‌ها نفر را قتل‌عام کردند. جوان ایرانی باید این را بداند، تمام فراری‌ها و همه مقامات گروه‌های سیاسی تجزیه‌طلب، جنایتکاران جنگی تاریخ و تروریست‌ها، همه اینها اروپا را به میدان جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل کردند. از همان موقع تا الآن نجابت به‌خرج دادیم، حتی برد سلاح‌هایمان را به‌گونه‌ای تنظیم کردیم که اروپا تهدید نشود. اروپا در حال گرفتن نفت از خلیج‌فارسی است که امنیتش را ما تأمین می‌کنیم، این را جوان ایرانی و مقام اروپایی باید بداند که از هیچ کدام از ابزارهای خود علیه آنها استفاده نکردیم اما آنها از تمام ابزار خود علیه ما استفاده کردند. فرمانده سپاه اضافه کرد: رسانه‌های خودشان و رسانه‌هایی که در دیگر کشورها هستند کاملا رسمی و به‌زبان فارسی از براندازها حمایت می‌کنند و به آنها امکانات و سلاح می‌دهند. در دفاع‌مقدس در همین سرزمین، گلوله‌های توپ‌شان بر زمین فرود می‌آمد. اروپا در تحریم اقتصادی ملت ما پیشگام است در حالی که ما می‌توانستیم با اهرم‌های اقتصادی که داریم، یک نبرد اقتصادی بزرگ را علیه آنها آغاز کنیم؛ نبردی که تحمل آن را ندارند. سردار سلامی عنوان کرد: ما می‌توانیم برد سلاح‌هایمان را افزایش دهیم ولی این کار را نکردیم، چرا از این خویشتنداری سوءاستفاده می‌کنند؟ مگر ملت ایران چقدر صبر دارد؟ این را در جنگ تحمیلی نیز می‌توان دید، به اینها می‌گوییم بیشتر از این ادامه ندهند، خویشتنداری کنند و آرام باشند، دامنه تحمل ملت ایران هم حد و حدودی دارد. اروپایی‌ها با داشتن نفت و امنیت زنده هستند، باید مراقب باشند و خودشان را به خطر نیندازند.

همکاری با رژیم صهیونیستی علیه ایران هزینه‌ سنگینی دارد
سردار سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) در جمع فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص)، ستادکل نیروهای مسلح، ارتش و سپاه، هرگونه اقدام تهدید‌آمیز رژیم صهیونیستی را علیه منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بر‌اساس اطلاع، هماهنگی و حمایت آمریکا ارزیابی می‌کنند و از سوی نیروهای مسلح به آن اقدام قاطع صورت خواهد گرفت. وی تصریح کرد: هیچ نوع پنهانکاری‌های این دو دشمن ملت ایران در زمینه همکاری و مشارکت در ابعاد عملیاتی، تاکتیکی و فنی از دید دستگاه‌های اطلاعاتی ما پوشیده نیست. ما هشدار می‌دهیم به آمریکایی‌ها، هرگونه حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران، به خطر انداختن جان سربازان آمریکایی در منطقه است. هر کشوری که با رژیم صهیونیستی برای تهدید امنیت ملی ایران همکاری کند، هزینه اقدامات خود را خواهد پرداخت. نیروهای مسلح قدرتمند ما مبدا تجاوز و تمام مراکز و پایگاه‌های هماهنگ و کمک‌کننده را در مسیر و فضای استفاده شده برای عبور، مورد تهاجم کوبنده و آماج حملات خود قرار خواهند داد.