غربی‌ها ۳۰۰ تانک به اوکراین می‌دهند

اخبار

غربی‌ها ۳۰۰ تانک به اوکراین می‌دهند

در شرایطی که حمایت‌های غرب از اوکراین ادامه دارد، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان ضمن درخواست برای افزایش تولید تانک‌های آلمانی «لئوپارد»، پیش‌بینی کرد که اعضای ناتو توان ارسال ۳۰۰ تانک به اوکراین را دارند.

تامین مالی «پ‌ک‌ک» در سوئد
سوزانا ترهورنینگ، معاون رئیس مبارزه با تروریسم سوئد گفت، شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان «پ‌ک‌ک»، گروهی که از سوی ترکیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و بسیاری کشورهای دیگر تروریستی نامگذاری شده، در سوئد تامین مالی می‌شود. 

هشدار حزب‌ا... درباره فتنه‌انگیزی‌ها در لبنان
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌ا... لبنان با انتشار توییتی نوشت: نسبت به صداهای فتنه‌انگیز مذهبی و فرقه‌ای در لبنان آگاه باشید، چراکه حامیان آن دعوت‌کنندگان به تحریک و هرج و مرج هستند و به پروژه آمریکایی ـــ اسرائیلی خدمت‌کرده‌اند. 

هشدار آمریکا به چین درباره روابط با روسیه
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، پکن را تهدید کرد و گفت «متعهد می‌شود» که هرگونه کمک نظامی پکن به مسکو «پیامدهای واقعی و جدی» برای چین به همراه داشته باشد.در حالی‌که آمریکا از تغذیه‌کنندگان اصلی اوکراین به سلاح است، سالیوان مدعی شد هرگونه «کمک نظامی مرگبار» چین به روسیه در جنگ اوکراین، «هزینه واقعی» برای چین به همراه خواهد داشت.

برکناری فرمانده ارشد ارتش اوکراین از سوی زلنسکی
رئیس‌جمهور اوکراین یک فرمانده ارشد ارتش این کشور را که در خط مقدم نبرد با روسیه می‌جنگید، بدون ارائه هیچ دلیلی برکنار کرد. به گزارش رویترز، زلنسکی در حکمی یک‌خطی، ادوارد موسکالف را که فرمانده نیروهای مشترک ارتش اوکراین بود، اخراج کرد. وی از مارس 2022 پس از آغاز عملیات نظامی روسیه به این سمت منصوب شده بود.