انتقال دانش و فناوری به کشورهای همسایه

انتقال دانش و فناوری به کشورهای همسایه

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که علم و فناوری زیربنای اقتدار کشور است، گفت: علم و دانش ضرورت پیشرفت در هر حوزه‌ای است و زنجیره دانش، پژوهش، نوآوری و فناوری توسعه پایدار در کشور را تضمین می‌کند.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در آیین تجلیل از برگزیدگان سه جشنواره فناوری خوارزمی که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با بیان این‌که پیشوایان دینی ما هم خود از علم و دانش بهره‌مند هستند و هم جامعه را به یادگیری علم و خردورزی توصیه کرده‌اند، بیان کرد: آنان برای خردمندان، دانشمندان و محققان جایگاه ممتازی قائل بودند و همواره کسی که اهل تعقل و تدبر بوده، مورد تشویق قرار می‌دادند. رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: علم و فناوری مرز نمی‌شناسد، بنابراین ما باید تعامل‌مان با همه ملت‌ها و دولت‌ها در عالم برای تعامل در انتقال دانش و فناوری باشد و تعاملی که با همه کشورهای همسایه، منطقه و در سطح جهان داریم بر این اساس استوار باشد. رئیسی تصریح کرد: خوشبختانه جوانان ما در این باب در این سال‌ها خیلی خوب حرکت کردند و مشوق اصلی هم رهبر انقلاب اسلامی بوده‌اند. ایشان در این باب، بارها در نشست‌های‌شان با دانشجویان و اساتید تاکید داشتند که در این رابطه حمایت خواهم کرد و حقیقتا هم حمایت کردند. پیشرفتی که ما امروز در کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان داریم مرهون تلاش دانشمندان فرهیختگان و دانش‌پژوهان و حمایت‌های رهبر انقلاب اسلامی است.

واکنش ایران به جنایات صهیونیست‌ها و حمله وحشیانه آنان به فلسطینیان
سخنگوی وزارت خارجه، حمله وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست به مردم بی‌دفاع فلسطین در شهرک حواره و اطراف نابلس و به آتش کشیدن منازل و دارایی‌های آنان را به‌شدت محکوم کرد.
ناصر کنعانی در صفحه توییتر خود این‌گونه اقدامات مجرمانه صهیونیست‌ها را که در تداوم کشتارهای جنایتکارانه ارتش رژیم غاصب صهیونیستی در نابلس و جنین در هفته‌های اخیر اتفاق افتاده است مصداق بارز تروریسم ساختاری و دولتی رژیم صهیونیستی دانست و خواستار واکنش قاطع، مؤثر و بازدارنده جامعه جهانی در مقابل ماشین ترور رژیم آپارتاید صهیونیستی شد. سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: رفتار افراطی و جنایتکارانه رژیم‌جعلی صهیونیستی و پایبند نبودن این رژیم به هیچ‌گونه تعهد و توافقی، یک‌بار دیگر به‌درستی نشان داد که مقاومت مشروع در برابر اشغالگران صهیونیست و اقدامات تجاوزکارانه آنان، تنها گزینه پیش روی مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی‌است.

اقرار رژیم صهیونیستی به ناتوانی در حمله به ایران
شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع دیپلماتیک مطلع این رژیم اعلام کرد که تل‌آویو آمادگی حمله نظامی به ایران را ندارد.
یک منبع دیپلماتیک عالی‌رتبه صهیونیستی در گفت‌وگو با این شبکه گفت: برداشت ما از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این است که این رژیم درحال حاضر آمادگی حمله به ایران را نداشته و گزینه نظامی موثری که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند، در اختیار ندارد. گیل تماری، تحلیلگر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی معتقد است که اظهارات نتانیاهو به این دلیل است که توان هسته‌ای ایران افزایش یافته و اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی در پی درگیری‌های اخیر با مبارزان فلسطینی نابسامان است. در این گزارش آمده که رژیم صهیونیستی ممکن است فعالیت‌های سایبری و اقدامات تخریبی خود علیه ایران را ادامه دهد اما اقدامات این رژیم بیشتر از این نخواهد بود.