مسی و رفقا در صدر

اعلام بهترین‌های سال فوتبال

مسی و رفقا در صدر

مراسم معرفی برترین‌های فوتبال جهان در سال2022 یا همان The Best دوشنبه شب در پاریس برگزار شد و جوایز به افرادی رسید که خیلی‌ها انتظارش را می‌کشیدند. آرژانتینی‌ها بیشترین سهم را در این جوایز داشتند و کاپیتان، سرمربی و گلرشان مهمترین عناوین را به دست آوردند.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، جایزه بهترین بازیکن سال را به لیونل مسی اهدا  کرد. این برای هفتمین بار بود که اعجوبه آرژانتینی به چنین جایزه‌ای می‌رسید.

برای معرفی برترین مربی سال، فابیو کاپلو روی سن رفت و اعلام کرد که لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین که تیمش را بعد از 36 سال به قهرمانی در جهان رساند به عنوان برترین مربی سال انتخاب شده است. 

نامزدهای بهترین گلر سال امیلیانو مارتینز، یاسین بونو و تیبو کورتووا بودند که ژولیو سزار، سنگربان سابق تیم ملی برزیل با حضور بر روی سن گفت که این جایزه به مارتینز آرژانتینی می‌رسد. 

آرژانتینی‌ها در یک بخش دیگر هم موفق به کسب جایزه شدند و جایزه ویژه فیفا برای هواداران، به طرفداران آلبی‌سلسته اعطا شد. 

مطابق رسم هر سال اسامی یازده بازیکن تیم منتخب مردان سال2022 هم توسط فیفا اعلام شد و تعدادی از بازیکنان حاضر در مراسم برای دریافت جایزه روی سن رفتند. 11بازیکن منتخب عبارت بودند از: تیبو کورتووا، اشرف حکیمی، ژائو کانسلو، ویرجیل فن دایک، کوین دی بروینه، لوکا مودریچ،  کاسمیرو،  لیونل مسی، کیلیان امباپه،کریم بنزما و ارلینگ هالند.