اتاق فرمان مشترک«آشوب» و «جنگ ارزی»

خبر آخر

 اتاق فرمان مشترک«آشوب» و «جنگ ارزی»

احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفته است: ‏از شهریور۱۴۰۰ تا شهریور۱۴۰۱، 2000تومان به قیمت دلار اضافه شد اما با آغاز اغتشاشات و امتداد آن با جنگ ارزی، نمودار ارز شیب تند گرفت.

وی تاکید کرده که اتاق فرمان «آشوب» و «جنگ ارزی» یکجاست و هدف آن، انتقام از زندگی مردمی است که هیزم آتش ویرانی‌طلبی و سوریه‌سازی از ایران نشدند.

نمی‌توانیم به گردشگر خارجی بله و ایتا بدهیم!
وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که باید حداقل خدمات و سرویس‌ها به گردشگرهای خارجی داده شود، گفت: نمی‌توانیم به گردشگر خارجی بگوییم از بله و ایتا استفاده کن؛ او می‌خواهد از تهران با پاریس در ارتباط باشد.
عزت‌ا... ضرغامی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: وزیر ارتباطات به‌دلیل سیمکارت‌هایی که به گردشگران خارجی داده می‌شود، خیلی مورد حمله قرار گرفت. باید این را بگویم که این پیشنهاد ما بود و پیگیر آن هم هستیم و باید از من انتقاد شود. وی افزود: باید حداقل خدمات و سرویس‌ها به گردشگرهای خارجی داده شود و نمی‌توانیم به گردشگر خارجی بگوییم از بله و ایتا استفاده کن؛ او می‌خواهد از تهران با پاریس در ارتباط باشد. وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای گردشگران خارجی که به کشور می‌آیند اینترنت و سکوهای خارجی است که مثل نان شب و هوا برای آنها لازم است.
ضرغامی ارتباط گردشگران با خانواده‌های‌شان را در دوران سفر ضروری دانست و عنوان کرد: از وزیر ارتباطات خواستم برای گردشگران خارجی امکانی فراهم کنند که آنها بتوانند با استفاده از سیمکارت‌های ویژه و استفاده از سکوهای بین‌المللی نیازشان را مرتفع کنند. به امید این‌که تولیدات داخلی و سکوهای داخلی ما چنین جایگاهی پیدا کند و در سطح جهانی فعال شود.
وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: فعالان حوزه گردشگری، آژانس‌ها و تورگردانان ما که با دنیا کار می‌کنند، ابزارشان همین سکوهای بین‌المللی است زیرا به‌دلیل شرایط تحریم و مشکل در انتقال پول، امکاناتی چون رزرو هتل پاسخگو نیست. ضرغامی افزود: تقاضای من از وزارت ارتباطات این است که فقط به گردشگران خارجی بسنده نکنند و مانند رسانه‌ها که سیمکارت ویژه دارند برای فعالان حوزه گردشگری، آژانس‌ها و تورگردانان ما این امکان برای تقویت حوزه گردشگری و رشد اقتصادی کشور فراهم باشد.
وی در پاسخ به سؤالی درباره ادعای ممنوعیت آوازخوانی در پل خواجو گفت: آواز خواندن تشویق هم دارد. کسی که آواز می‌خواند یعنی حالش خوب است. خودم زیر پل خواجو دو پست دارم که با کسانی که آواز می‌خوانند، آواز خواندم و آنها را تشویق کردم. مردمی که می‌آیند و می‌بینند رودخانه خشک است باید دلخوشی داشته باشند، شب‌ها تار می‌زنند و فعلا دل‌شان خوش است و ما نباید این دلخوشی را از مردم بگیریم.

عبور ناوگروه ارتش از قلب قاره آمریکا
تصاویری از ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوهای دنا و مکران در حال پهلوگیری در بندر ریودوژانیروی برزیل منتشر شده است و به این ترتیب ناوگروه 360 نخستین ناوگروه نظامی ایرانی است که در طول تاریخ کشورمان به قاره آمریکا سفر کرده است.
ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش از مهرماه امسال با هدف پیمودن دور کره زمین مأموریت خود را آغاز کرد و قصد داشت با عبور از اقیانوس‌های هند، اطلس و آرام و گذر از کانال پاناما در بندر ریودوژانیروی برزیل پهلو بگیرد.
این ناوگروه با عبور از شمال اقیانوس هند، تنگه مالاکا و پس از آن سواحل استرالیا وارد اقیانوس آرام شده و مسیر خود را به‌سمت کانال پاناما ادامه داده و بعد از عبور از کانال پاناما وارد اقیانوس اطلس شده و سپس در بندر ریودوژانیروی برزیل پهلو گرفته است.
البته بنا بود این ناوگروه مقداری زودتر از زمان فعلی به مقصد خود برسد اما یکم بهمن با انتشار خبر پهلوگیری قریب‌الوقوع این ناوگروه در ریودوژانیرو توسط برخی منابع خبری برزیلی و‌ آشکار شدن مقصد آن، آمریکایی‌ها تلاش کردند از این اقدام جلوگیری کنند‌ اما تنها توانستند قدری پهلوگیری ناوگروه 86 را به تأخیر بیندازند ولی قادر به جلوگیری از رسیدن ناوهای ارتش به مقصد خود نشدند. هرچند مأموریت این ناوگروه خیلی هم بی‌دردسر نبوده است.