استقلال در خطر حذف دوباره از آسیا

استقلال در خطر حذف دوباره از آسیا

بعد از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به دنبال صادر نشدن مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه در سال ۲۰۲۲، AFC کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران را به حالت تعلیق درآورد اما بعد از رایزنی‌های انجام شده، فعالیت این کمیته‌ها از سر گرفته شد تا مجددا باشگاه‌های ایرانی بتوانند روند دریافت مجوز حرفه‌ای را از داخل کشور دنبال کنند.

حالا باشگاه‌های ایرانی تا ۱۰ فرودین (۳۰ مارس) فرصت دارند مدارک خود را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۴ - ۲۰۲۳، بارگذاری کنند. در این میان یکی از باشگاه‌های ایرانی مشکلات فراوانی دارد که با توجه به این مشکلات به نظر می‌رسد موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشود. به گزارش ایسنا، باشگاه استقلال با بدهی‌های قطعی نظیر مطالبات آندره‌آ استراماچونی و پادوانی روبه‌روست که تا پیش از ۱۰ فروردین این بدهی‌ها باید پرداخت و مدارک آن در سامانه بارگذاری شود. حتی اگر یک روز بعد از ۱۰ فرودین، این دو بدهی پرداخت شود عملا تاثیری در صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه نخواهد داشت و استقلالی‌ها نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند.

احتمال محرومیت ملی‌پوش والیبال 
امیرحسین توخته از بازیکنان خوب تیم‌ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها و پس از آن قهرمانی جهان در لیگ امسال زیر نظر بهروز عطایی در باشگاه لبنیات هراز آمل توپ می‌زند و اتفاقا نمایش خوبی هم از خود ارائه داده است. با شروع مرحله پلی‌آف لیگ‌برتر والیبال ایران، کمیته مبارزه با دوپینگ به شکلی دقیق و کاملا با وسواس از بازیکنان حاضر در مسابقات تست دوپینگ گرفته و تقریبا در هفته اخیر هر روز این اتفاق افتاده است. در همین راستا، چند روز پیش یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد که تست دوپینگ امیرحسین توخته، بازیکن ملی‌پوش والیبال ایران مثبت شده و او احتمالا تا دو سال محروم خواهد شد. پیگیری‌های ابتدایی حاکی بود توخته به دلیل مشکل کلیوی از دارویی استفاده کرده که باعث شده تست او مثبت شود. در ادامه گفته شد این بازیکن به زودی مستندات پزشکی تکمیلی خود را ارائه خواهد داد و خطری به لحاظ محرومیت وی را تهدید نمی‌کند. با این حال روز گذشته مشخص شد توخته دیدار نیمه‌نهایی لیگ‌برتر والیبال را از دست داده و دیروز نتوانسته در ترکیب هراز آمل مقابل پیکان به میدان برود. در واقع دلیل این اتفاق همان مساله دوپینگ توخته بوده و به نظر می‌رسد مستندات او کافی نبوده است. به گزارش ورزش سه، امیرحسین توخته به احتمال زیاد حدود یک سال با محرومیت مواجه خواهد شد.