کوبریک مهمان پایان هفته تلویزیون

کوبریک مهمان پایان هفته تلویزیون

معاونت سیما طبق هفته‌های گذشته آثار متنوعی را برای پخش در آخر هفته نظر گرفته است.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن کجا می‌‎روی آیدا، پسری که باد را مهار کرد، عملیات نجات عروسک، سرزمین خواب، خانواده آسادا، لبخند ماهی‌ها، خونه پا، داستان‌های ویرجینیای‌غربی، مرد شکست‌ناپذیر، پرواز دو دیوانه، نقطه‌سیاه، داستان مونتانا، پری، زرافه، فقط بیست، فراموشی، مجبور، نابغه 30، به قید قرعه، الپاگور، من مادر هستم، عکس خانوادگی، ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین، گنگستر، پلیس و ابلیس، فرودگاه 77، ضیافت، مائودی، مربی کارتر، از میان آتش، زندگی یک حشره، ماجراهای نیکو 2 ــ برادر کوچک دردسر بزرگ، شهر بدون درخت، دنیای خیالی دختر، سفر به ماه، کودک 50 ساله، غلاف تمام‌فلزی، ملک‌ سلیمان، به سوی مقصد، باغ اسرارآمیز و گودزیلا امروز و فردا از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

قحطی و خشکسالی
فیلم‌سینمایی «پسری که باد را مهار کرد» به کارگردانی چیوتل اجیوفور، جمعه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این فیلم با بازی چیوتل اجیوفور، فلیکس لمبورو، ماکسول سیمبا و رابرت آژنو خواهیم دید: یک نوجوان 13 ساله از مدرسه‌ای که عاشقش است خارج می‌شود، چون خانواده‌اش دیگر نمی‌توانند هزینه‌های خود را به‌علت قحطی و خشکسالی تامین کنند. او با ترفندی به کتابخانه می‌رود و با تلاش و پشتکار در کنار موانعی که دارد، یاد می‌گیرد که چگونه یک آسیاب‌بادی از انرژی الکتریکی برای نجات روستای خود از قحطی بسازد.
 
جرم دروغگویی
انیمیشن‌سینمایی «سرزمین‌خواب» به کارگردانی علی لطفی، جمعه ساعت 8 از شبکه دوی سیما پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این انیمیشن خواهیم دید: بزگوش که به جرم دروغگویی به یک بچه‌غول تبدیل شده است دچار بی‌خوابی مزمن می‌شود و به سرزمین قصه می‌آید و وارد قصه دخترک قصه‌گو، پرهون می‌شود و او را به خانه خود در سرزمین غول‌ها می‌برد و در قفس می‌اندازد و مجبورش می‌کند که برایش قصه تعریف کند. پرهون مطمئن است برادرش دامون و الاغ‌شان نوبر که شاهد ربوده‌شدن او بوده‌است برای نجاتش می‌آیند و ... .
     
3 داستان کوتاه
فیلم‌سینمایی جدید «داستان‌های ویرجینیای‌غربی» به کارگردانی پرستون پیترسون و جیسون بوئش، امروز 11 اسفندماه ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این فیلم با بازی لیندسی هال، مگان انگلیش، ویلیام ال. توماس و زکری‌ری شرمن، سه داستان کوتاه مجزا و درعین‌حال مربوط به هم روایت می‌شود. داستان‌ها در شهرکی کوچک با جمعیت 500 نفری روایت می‌شوند. 
یک‌مرد نیکوکار: داگ، جوانی گوشه‌گیر است که به خانه چوبی‌اش در جنگل خلوت و پربرف حاشیه شهرک پناه برده است. به‌تازگی همسر خواهرش(رایان) نیز به او پیوسته تا در شکار گوزن با او همکاری کند اما در روز شکار، آن دو شاهد قتل یک مرد به خاطر پول هستند. قاتلان که سه نفر هستند، متوجه حضور آنها شده و قصد جان‌شان را می‌کنند و... .

 مزرعه مونتانا
فیلم سینمایی جدید «داستان مونتانا» به کارگردانی اسکات مک‌گیهی و دیوید سیگل، امروز 11 اسفند ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه چهار سیما روی آنتن‌می‌رود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در خلاصه داستان فیلم با بازی اوون تیگ و هیلی لو ریچاردسون آمده است: ارین و کال، برادر و خواهری هستند که مزرعه آنها در مونتانا است. پدر آنها که بسیار بد‌اخلاق بوده در اثر یک ضایعه مغزی به کما رفته و حال مساعدی ندارد. این اتفاق باعث می‌شود ارین که هفت سال خانه نبوده به خانه باز‌گردد. این دو برادر و خواهر دور مانده نسبت به هم، فاصله عاطفی گرفته‌اند و مزرعه آنها هم با مشکلات زیادی مواجه است. ارین در نیویورک کار و زندگی می‌کند و قصد دارد اسب پیر مزرعه را که کال قرار بوده به قصاب بسپارد با خود به نیویورک ببرد، زیرا به علت قرض پدر، مزرعه را بانک خواهد گرفت. کال تصمیم می‌گیرد به خواهر خود در این راه کمک کند و... .
     
گروهبان توپخانه
فیلم سینمایی «غلاف تمام فلزی» به کارگردانی استنلی کوبریک‌، جمعه ساعت 10 از شبکه افق پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ داستان این فیلم با بازی متیو موداین، آدام بالدوین، وینسنت دن آفریو، آر لی امی، دوریان هاروود و آرلیس هاوارد درباره عده‌ای سرباز تازه‌کار است که برای پیوستن به نیروهای دریایی آمریکا داوطلب می‌شوند. آنها باید هشت هفته آموزش سخت و طاقت‌فرسا را برای پیوستن به نیروی دریایی آمریکا و شرکت در جنگ ویتنام پشت سر بگذارند. گروهبان توپخانه هارتمن افسری منظم و بسیار سختگیر است. هارتمن سعی دارد با تمرینات فشرده جسمی و روحی، سربازانش را جوری آموزش بدهد که بتوانند در جنگ زنده بمانند که‌...

ماجرای یک خانواده
فیلم تلویزیونی «فقط بیست» به کارگردانی مسعود کرامتی، جمعه ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ این فیلم درباره خانواده‌ای است که شامل پدر و مادر و یک پسر به نام رحیم و یک دختر است. پدر ادعای آن را دارد که اجدادش ریاضیدان بوده‌اند و حالا بچه‌ها نیز باید ریاضیدان بشوند و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند تا ریاضی رحیم خوب شود. بالاخره رحیم یک عینک پیدا می‌کند و با گذاشتن این عینک بر چشمانش دگرگون شده و شبیه اینشتین شده، موهایش سفید و صدایش تغییر می‌کند. آزمایش‌های مختلف روی او انجام شده و اعلام می‌شود که سلول‌هایش 70 ساله شده است. پس از مدتی پدر و مادر متوجه می‌شوند که به‌خاطر عینک بوده است و‌... محمد‌جواد جعفرپور، شبنم مقدمی، حمیدرضا دلاوری، شهرام قاعدی و مسعود کرامتی در فیلم سینمایی فقط بیست ایفای نقش‌کرده‌اند.
     
سودای پولدار شدن
فیلم تلویزیونی «به قید قرعه» به کارگردانی علی‌جعفرآبادی، امروز ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در خلاصه داستان فیلم آمده است: محسن سال‌هاست که با سودای یک‌شبه پولدارشدن در قرعه‌کشی‌های مختلف شرکت می‌کند. زمانی که به محسن خبر می‌دهند که در یکی از این قرعه‌کشی‌ها برنده جایزه ٢٠٠میلیون تومانی شده، او برای تحویل گرفتن جایزه با مانع بزرگی روبه‌رو می‌شود و‌... نفیسه روشن، کاوه خداشناس، محمد فیلی، ایمان صفا، مونا کرمی و شهین تسلیمی در این فیلم بازی کرده‌اند.
     
ایستگاه آتش‌نشانی در پاریس
فیلم سینمایی «از میان آتش» به کارگردانی فردریک تیلر، جمعه ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این فیلم با بازی پیر‌نانی، آناس دیموستر و وینسنت راترز خواهید دید: فرانک، مامور ایستگاه آتش‌نشانی در پاریس است. او که ادامه دهنده راه پدرش است به کارش اعتقاد و علاقه دارد. فرانک با سیسیل ازدواج می‌کند. پس از مدتی آنها صاحب دو فرزند دختر می‌شوند و زندگی آرام و خوبی در کنار یکدیگر دارند. تا این که در یکی از عملیات‌ها، فرانک برای نجات مردم تا آخرین لحظه در میان آتش می‌ماند و دچار سوختگی بسیار شدیدی می‌شود. پس از هشت هفته از کما به هوش می‌آید. صورت فرانک سوخته و پس از دو سال زندگی در بیمارستان به خانه برمی‌گردد اما فرانک دچار افسردگی و ناراحتی روحی شده است. احساس می‌کند دیگر همسرش نمی‌خواهد او را ببیند و... .

شهر عجیب و غریب
انیمیشن سینمایی «شهر بدون درخت» به کارگردانی کریس ریناد و کیل بالدا، جمعه ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ داستان در مورد پسری به نام تد است که در شهری که تمام پوشش گیاهی آن مصنوعی است، زندگی می‌کند. او تصمیم می‌گیرد درخت واقعی را پیدا کند. مادربزرگش به او می‌گوید باید آقاییه‌ دنده را پیدا کند، چون او تنها کسی است که از سرنوشت درختان خبردارد. تد به خارج از شهر می‌رود و با آقاییه دنده ملاقات می‌کند و او آخرین بذر را به تد می‌دهد، به امید آن‌که بتواند جنگل را دوباره رشد دهد و مردم به درختان اهمیت بدهند. تد به شهر برمی‌گردد تا بذر را بکارد و... .