اقتباسی ترسناک از یک زندگی واقعی

اقتباسی ترسناک از یک زندگی واقعی

کریستوف والتز، بازیگر سرشناس سینمای آلمان که در فیلم‌های انگلیسی زبان هم بازی کرده ‌، یک مجموعه تلویزیونی را آماده پخش می‌کند.

این مجموعه به نام «مشاور» که حال و هوایی کمدی و ترسناک دارد، آماده دیدار با تماشاگران قاب کوچک می‌شود. شبکه تلویزیونی کمپانی پارامونت، تهیه‌کننده این مجموعه است که آن را با مشارکت شبکه استریم آمازون تولید کرده است. مشاور در هشت اپیزود تهیه شده و از پلتفرم‌های دیجیتال پخش خواهد شد و بعد از آن، راهی شبکه‌های تلویزیونی سراسر دنیا می‌شود. والتز در کنار بازی درنقش اصلی این کمدی درام دلهره‌آور، از تهیه کنندگانش هم‌هست. فیلمنامه مجموعه مشاور از نوول پرخواننده سال 2015 بنتلی لیتل به همین نام اقتباس و نوشته شده و والتز علاوه بر تهیه‌کنندگی در نقش اصلی این کمدی درام دلهره‌آور و در قالب شخصیت رگوس پاتوف ظاهر خواهد شد. پاتوف یک مشاور اقتصادی است که از سوی یک کمپانی تولید بازی‌های ویدئویی استخدام می‌شود تا با مشاوره‌های خود راه را برای کسب موفقیت‌های مالی بیشتر و بهتر این کمپانی فراهم کند. به واسطه مشاوره‌هایی که پاتوف به کمپانی می‌دهد، به‌زودی کارمندان این کمپانی تجربیات تازه‌ای کسب می‌کنند و به کمک آن، خواسته‌های جدیدی را مطرح می‌کنند. چرخش داستان زمانی صورت می‌گیرد که مشاور‌ه‌های پاتوف، به صورت تهدیدی برای مدیران کمپانی درمی‌آید و آنها تلاش می‌کنند این مشاور مزاحم را از سر راه خود بردارند.
تونی باسگالوپ، برنامه‌ساز سرشناس دنیای تلویزیون خالق این کمدی درام ترسناک است. او دلیل تولید مجموعه را کمک به خانواده‌ها و جوانان برای مطلع شدن از دنیای پشت‌پرده سازندگان بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی اعلام کرده و از مشاور به عنوان اثری افشاگر نام می‌برد. مت شاکمن، کارگردان تمام هشت اپیزود این مجموعه هیجان‌انگیز بودن داستان مشاور را عامل اصلی همکاری‌اش با این پروژه می‌داند. او که قسمت‌های زیادی از درام تاریخی و پربیننده «بازی تاج و تخت» و نیز نسخه تلویزیونی کمدی سیاه «فارگو» را در کارنامه هنری‌اش دارد، می‌گوید چنین داستان‌های مهیج و بدیعی باعث جذب حداکثری تماشاگران به تلویزیون و مجموعه‌های آن می‌شود. والتز 66 ساله بازیگری را از سال 1977 با کارهای تلویزیونی و از سال 1979 در فیلم‌های سینمایی آغاز کرده‌، در دهه‌های گذشته و همزمان در تولیدات هر دو دسته سینما و تلویزیون حضور داشته است. او گفته:« تلویزیون خانه من است و با آن‌که موفقیت‌های بسیار زیادی در دنیای سینما پیدا کرده‌ام، هر بار که با داستان جذابی برای یک مجموعه تلویزیونی روبه‌رو می‌شوم بلافاصله دعوت بازی در آن را قبول می‌کنم. مشاور هم یکی از آنهاست که ساختار بسیار خوبی دارد. مت شاکمن هم پشت دوربین‌، کار خوبی ارائه داده و تصورم این است که این کمدی درام دلهره‌آور زمان پخش خود با موفقیت بالایی روبه‌رو خواهد شد.» بحث تولید مشاور از اواسط سال 2021 مطرح و کلید فیلمبرداری آن اواخر همین سال زده شد. حساسیت زیاد شاکمن باعث طولانی شدن زمان فیلمبرداری شد. با آن که بخش اعظم صحنه‌های مجموعه فیلمبرداری شده، گروه سازنده در ماه می پیش رو دوباره دور هم جمع می‌شود تا چند سکانس مهم آن را فیلمبرداری کنند. مشاور برای پخش در اواخر امسال آماده می‌شود.

مهکامه درودی | گروه رسانه