خوزستان رکورددار یکشنبه مسمومیت

تلنگر

خوزستان رکورددار یکشنبه مسمومیت

در ادامه روزهای چهارشنبه و شنبه که انتشار گاز ناشناخته صورت گرفت، روز یکشنبه نیز این ماجرا تکرار شد و دانش‌آموزان با علائم تنگی نفس، سرگیجه و بی‌حالی به بیمارستان‌ها منتقل‌شدند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تهران، اصفهان، گیلانغرب، تبریز، مشهد، سمیرم، کاشان، خلخال، خرمشهر، آبادان، اهواز، جهرم، بجنورد، اسفراین، نیشابور، رامهرمز، یزد، خراسان شمالی، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، گنبدکاووس، آبیک، فولادشهر و سربندر ازجمله نقاطی بودند که در آن، دختران دانش‌آموز به‌شدت مسموم شدند. در این بین و تا لحظه تنظیم این خبر، خوزستان با 700 و رامهرمز با 115دانش‌آموز دختر، بیشترین آمار مسموم‌شدگان را به خود اختصاص داده‌اند. 
وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه  ضمن عذرخواهی از مردم‌ گفت: «از این‌که خانواده‌ها نگران شدند، عذرخواهی می‌کنیم و نگرانی‌شان را درک می‌کنیم. به‌جد پیگیر هستیم و کمیته فوریت‌ها در ادارات مختلف آموزش و پرورش استان‌ها تشکیل شده‌است. 
براساس دستورالعمل صادر شده، مدیران مدارس، اولیا و دانش‌آموزان را توجیه کنند تا از این مرحله بگذریم.» او همچنین در مورد درخواست برخی والدین برای غیرحضوری شدن مدارس اعلام‌کرد: «هنوز تصمیمی برای این موضوع گرفته نشده است. در خصوص غیبت دانش‌آموزان نیز همکارانم دانش‌آموزان را مراعات می‌کنند، به جهت این‌که اولیا خیلی نگران بودند. البته نمونه تدریس‌ها را داریم و همکارانم معلمان را راهنمایی می‌کنند و ان‌شاءا.. این دانش‌آموزان هم به آموزش حضوری برگردند.»
مسمومیت‌های سریالی حتی باعث ایجاد حاشیه‌هایی در صحن علنی مجلس شد. سیدغنی نظری خانقاه، نماینده خلخال اعلام کرد دانش‌آموزان شهرش دچار مسمومیت شده و مردم خواهان پیگیری این موضوع در مجلس هستند که کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نکاتی را به وی منتقل‌کرد که با واکنش اعتراض‌آمیز نظری همراه شد.
سخنگوی کارگروه ویژه بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان هم از تشکیل اولین جلسه این کارگروه و تعیین هیأت رئیسه آن خبر داد. زهرا شیخ، نماینده مجلس گفت: به‌دنبال دستور رئیس مجلس برای تشکیل کارگروه ویژه بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان متشکل از چهار کمیسیون بهداشت و درمان، امنیت ملی و سیاست خارجی، آموزش و تحقیقات و شوراها، امروز اولین جلسه این کارگروه تشکیل شده است. همچنین سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هم با بیان این‌که فضای عمومی و به‌ویژه مدارس‌کشور درگیر پدیده‌ای به نام هراس اجتماعی شده‌اند،گفت: «نه به این معنا که مسمومیت‌ها واقعی نیست، بلکه القای یک ترس عمومی می‌تواند با ضریب قابل توجهی تعداد نمونه‌ها را افزایش بدهد.» 

قتل شوهر سابق در پی انتقام 
زنی که حاضر نبود فرزندش را تحویل شوهر سابق خود بدهد او را به قتل رساند و جسدش را به آتش کشید‌.
سرهنگ علی کرمی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه به سایت پلیس گفت: چند روز پیش پس از کشف جسد مردی 57ساله در حوالی یکی از روستاهای شهرستان کرمانشاه تحقیقات ماموران در این رابطه آغاز شد‌. در جریان تحقیقات هویت مقتول به‌دست آمد. همچنین معلوم شد او فقط با همسر سابق خود اختلاف و درگیری داشته است.
وی افزود‌: این زن  بازداشت و اعتراف کرد: همسرم را با ضربه چاقو و سپس پیچاندن طناب به دور گردنش به قتل رسانده و کشتم.  این اواخر هم می‌خواست هر طور شده پسرم را از من بگیرد و با خودش ببرد‌. او را در خانه کشتم و جسدش را به حاشیه یکی از روستاهای شهرستان کرمانشاه برده و به آتش کشیدم و رها کردم. 

بازداشت پیش از فرار به ترکیه 
دو مرد که بعد از قتل فردی درصدد بودند تا غیر‌قانونی از کشور خارج شده و به ترکیه بروند ناکام ماندند. 
سرهنگ حسن غضنفری، فرمانده انتظامی شهرستان گناوه استان بوشهر به ایسنا گفت‌: بیست‌وپنجم بهمن امسال در یکی از روستاهای توابع گناوه مردی به قتل رسید‌. در جریان تحقیقات رد دو نفر در این قتل به دست آمد و آنها تحت تعقیب قرار گرفتند  و دیروز  قبل از فرار به سمت ترکیه بازداشت شدند و اعتراف کردند.