مدیران شبکه‌های تلویزیونی درباره «رصتا» چه گفتند؟

مدیران شبکه‌های تلویزیونی درباره «رصتا» چه گفتند؟

وحید جلیلی، قائم‌مقام امور فرهنگی سازمان صداوسیما به همراه سیدسلیم غفوری، قائم‌مقام معاونت سیما و مدیران چند شبکه تلویزیونی از نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر بازدید کردند.

سلیم غفوری، قائم مقام معاونت سیما در گفت‌وگویی اشاره کرد: نمایشگاه بستری را به وجود آورده که سکوها خود را معرفی کنند و مخاطب هم با امکانات، قابلیت و خدمات سکوها آشنا شوند. خدمات سکوها از پرداخت بانکی تا خرید کالا را گاهی شامل می‌شود و اتفاقاتی چند جانبه است که فراتر از فضای صوت و تصویر فراگیر است.
به گزارش جام‌جم، وی با اشاره به قابلیت‌های متنوع سکوها اضافه کرد: برخی از سکوهای انتشار چند کاربری شدند و همه‌چیز منتشر می‌کنند. این نمایشگاه هم این قابلیت‌ها را معرفی می‌کند تا مردم و سیاست‌گذاران بیشتر با این موارد آشنا شوند.
محمدمهدی قاسمی، مدیر شبکه سلامت درباره حضور در نمایشگاه رصتا، تأکید کرد: نزدیک به هم بودن و ایجاد تعامل در این نمایشگاه که میان پلتفرم‌ها اتفاق افتاده را بسیار خوشایند می‌دانم. خوشبختانه رصتا این امکانی فراهم کرده که همه بازار صنعت رسانه  دور هم جمع بشوند و یکپارچگی و اتحاد را برای رونق ساخت کارهای خوب و مؤثر برای مخاطبان را رقم بزنند.
محمدرحیم لیوانی به‌عنوان رئیس مرکز صبا(پویانمایی) به تخصصی‌تر شدن نمایشگاه رصتا اشاره کرد. او گفت: ساترا به رشد بهتری رسیده و این اتفاق مبارکی است. یکپا‌رچگی، هماهنگی و انسجام قواعد، بزرگ‌ترین کاری است که ساترا انجام داده و در این مدت زمان کوتاه توانست این همه پلتفرم را گردهم آورد و چنین دورهمی شکوهمندی را برپا کند.
علی عبدالعالی به‌عنوان مدیر شبکه آموزش به خلأ پلتفرم‌هایی که کارهای خوبی در حوزه آموزش و سکوهای رسانه‌ای که روی بحث گیم به‌طور تخصصی کار کنند، اشاره کرد. او گفت: من به نمایشگاه رصتا آمدم اما بیشتر جای پلتفرم آموزشی خوب و با کیفیتی را خالی دیدم. شاید خود برودکست باید ورود جدی کند تا برودبندها سراغش بروند. در حوزه گیم هم که بازار وسیعی دارد، متأسفانه در کشور ما هنوز کمرنگ است و باید به این دو عرصه خیلی جدی‌تر فکر کنیم. واضح است که این نمایشگاه می‌تواند به تقویت چنین اتفاقات و خلأهایی کمک کند. ای کاش همه بازیگران در این میدان حضور داشتند.
حسن ملکی، رئیس شبکه جام‌جم که در نمایشگاه رصتا حضور داشت، تأکید کرد: اصولا تلاش در جهت ساماندهی سازوکارهای صوت و تصویر و پلتفرم‌ها کار بسیار مهم، اساسی و لازمی است، چون رسمی است که در دنیا صورت می‌گیرد. در دنیا تلاش می‌کنند به نحوی نظارت بر محتوا در راستای اهداف و منافع کشورها باشد.
محمدرضا خوشرو به‌عنوان رئیس شبکه نسیم و البته مدیریت شبکه فراتر که غرفه‌ای در نمایشگاه رصتا دارند از استقبال خوب پلتفرم‌ها و ارتباطی که خودشان توانستند با بقیه پلتفرم‌ها داشته باشند، گفت. او همچنین بر این نکته تأکید داشت که این نمایشگاه فرصتی مغتنم بود برای این‌که پلتفرم‌ها و سکوهای رسانه‌ای همدیگر را بهتر بشناسند .