تشکیل کارگروه تحقیق برای مسمومیت‌ها

تشکیل کارگروه تحقیق برای مسمومیت‌ها

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با امضای حکمی دستور تشکیل «کارگروه تحقیق، بررسی و ارزیابی» حملات شیمیایی به مدارس و مسمومیت سریالی دانش‌آموزان را صادر کرد.

در این کارگروه علاوه بر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای شناسایی عوامل احتمالی، وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آزمایشگاه‌های تخصصی منتخب کشور عضویت دارند و مأمور بررسی دقیق موضوع شده‌اند.

تشکیل این کارگروه در راستای اظهارات رئیس‌جمهور در جلسه روز یکشنبه هیات‌دولت بود. رئیس دولت سیزدهم در این جلسه با اشاره به گزارش وزیر اطلاعات از بررسی و پیگیری مسأله مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی شهرها، بیان کرد: توطئه جدید دشمن برای ایجاد دلهره در دل دانش‌آموزان، فرزندان عزیز و والدین آنها جنایت و اقدامی ضدبشری است. رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع دستگاه‌های مربوط برای رفع نگرانی‌های مردم، گفت: این اقدام حلقه‌ای دیگر از زنجیره‌ توطئه‌های دشمن است که برای التهاب‌آفرینی در جامعه و تشویش اذهان عمومی و هراس‌افکنی در میان فرزندان این مرز و بوم انجام گرفته و باید ریشه‌یابی و با آن برخورد جدی شود.

کسانی‌که دانش‌آموزان را مسموم می‌کنند، مفسد فی‌الارض هستند

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در دیدار با اقشار مختلف مردم استان اصفهان، با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در برخی از مدارس کشور، تصریح کرد: این اقدام یکی از مصادیق روشن افساد فی‌الارض است. چنانچه عوامل این اقدام، مشخص، شناسایی و دستگیر شوند، بدون تردید مفسد فی‌الارض هستند و دستگاه قضایی به پرونده آنها  خارج از نوبت و به‌طور ویژه رسیدگی خواهد کرد و عناصری که به نحوی از انحاء اعم از مباشرت، مشارکت و تسبیب در این امر دخالت داشتند به اشد مجازات می‌رسند و با آنها برخورد قاطع و بدون اغماض صورت می‌گیرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: به دادگستری تمام استان‌ها دستور داده شده شعبه‌ای را در مرکز استان برای احضار افراد التهاب آفرین و دروغ‌پراکن در قضیه مسمومیت‌ها اختصاص دهند. این افراد از دو حالت خارج نیستند یا احراز می‌شود که سوء‌نیت دارند و همسو با دشمن هستند که در آن صورت به اشد مجازات می‌رسند  یا احراز می‌شود که سوء‌نیت ندارند و در این‌صورت نیز نمی‌توان در قبال آنها اغماض کرد و برخورد قانونی با آنها انجام خواهد گرفت.

تولید موشک بالستیک با قابلیت انهدام اهداف متحرک دریایی

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، در حاشیه دیدار با سربازان نخبه بیستمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشور، گفت: ایران به تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت انهدام یگان‌های شناور دریایی متحرک رسیده است.

وی افزود: آزمایش این موشک با موفقیت انجام شده و در حال تولید انبوه است. رئیس ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: کشور ایران با تولید این نوع موشک، جزو سه کشور دارنده دانش ساخت این موشک‌ها قرار گرفت.

سرلشکر باقری تأکید کرد: با در اختیار داشتن این نوع موشک، امنیت قابل‌توجهی در دریا‌های پیرامونی ما، تا شعاع بیشتر از 1000کیلومتر ایجاد خواهد شد.
وی گفت: این موشک بالستیک از فضا با سرعت هشت ماخ و با برد 1500 کیلومتر، اهداف در حال حرکت را نقطه‌زنی می‌کند و ما آن را در اختیار داریم. در این شرایط دیگر ناو هواپیمابر و ناوگان‌های متجاوز؛ در فاصله 1500 کیلومتری سواحل ما امنیت ندارند و این دستاوردها توسط جوانان نخبه‌ به دست آمده است.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: جوانانی که سختی کشیدند تا این برتری‌ها را رقم زدند و این اتفاقات رخ دهد تا کشور به برتری برسد و این مسیری است که باید ادامه پیدا کند.