کامبک رویایی

استقلال با عبور از گل‌گهر به کورس قهرمانی برگشت

کامبک رویایی

اگر پرسپولیسی‌ها هفته خود را با گل دقیقه 95 به تراکتور ساختند، شادی استقلالی‌ها بابت پیروزی مقابل گل‌گهر را باید دوچندان دانست؛ آنها در حالی که تا دقیقه 91 با یک گل از مهمان خود عقب بودند با گلزنی در دقایق 92 و 105 وقت‌های اضافی، یک کامبک رویایی را در ورزشگاه آزادی جشن گرفتند تا همچنان به عنوان یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی در کورس باقی بمانند.

وقتی موعود بنیادی‌فر در دقیقه 97 بازی به نشانه پنالتی در سوت خود دمید، تصویر بسته امیر قلعه‌نویی بهترین شکار بود. ژنرال که بیشترین افتخارات استقلال با هدایت او در عرصه رقابت‌های لیگ‌برتر به دست آمده، حالا بالغ‌ بر ۷ سال است که جایی روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت ندارد و البته بیش از 4 سال است که موفق نشده تیم سابقش
را شکست دهد. دیشب قلعه‌نویی با گل‌گهر خیلی به شکستن این طلسم نزدیک بودند اما اتفاقات وقت های اضافی به شکلی عجیب برنده بازی را تغییر داد تا طلسمی که 1592 دقیقه طول کشیده بود باز هم طولانی‌تر شود.  استقلال با ثبت کامبک در لحظات پایانی و رسیدن به پیروزی در مسابقه حساس این هفته در جدول رده‌بندی 43 امتیازی شد تا شاگردان ریکاردو ساپینتو در فاصله 3 امتیازی تا صدر همچنان امیدوار به قهرمانی باقی بمانند. گل‌گهر سیرجان هم بعد از 3 بازی متوالی شکست‌ناپذیری دیشب در تهران متحمل شکست شد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی با 37 امتیاز در رتبه چهارم جدول باقی بمانند. آبی‌پوشان پایتخت در هفته بیست‌وسوم، روز یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه باید در اهواز به مصاف فولاد بروند و گل‌گهر سیرجان هم در همان روز باید در خانه میزبان نفت مسجدسلیمان باشد.

دومین گل دیرهنگام لیگ

گل برتری استقلال را کوین یامگا در دقیقه 90+15 از روی نقطه پنالتی وارد دروازه گل‌گهر کرد تا این گل لقب دومین گل دیرهنگام تاریخ لیگ‌برتر را به خود بگیرد. دو فصل پیش و در دیدار استقلال و شهرخودرو، بازی در دقیقه ۸۴ متوقف شد و بعد از پیگیری بازی، آبی‌ها در دقیقه 90+16 توسط مهدی قائدی گلزنی کردند. همچنین سومین گل دیرهنگام لیگ‌برتر فوتبال ایران نیز در لیگ یازدهم و در هفته سی و دوم میان تیم‌های سپاهان و شاهین بوشهر به ثمر رسید که محرم نویدکیا در دقیقه ۱۰+۹۰ دروازه وحید طالب‌لو را باز کرد.

رضا پورعالی - گروه ورزش