جدال قهرمانی بر فراز تور

داستانِ والیبالِ این فصل به انتها رسید

جدال قهرمانی بر فراز تور

حداقل‌ها را هم در نظر بگیریم امروز دو ساعتی باید پای سی و ششمین فینال رقابت‌های لیگ‌برتر والیبال بنشینیم، البته اگر طرفدار پر و پا قرص والیبال باشیم.

دو ساعت حداقل چیزی است که می‌توانیم برای زمان فینال امروز پیش‌‌ بینی کنیم، شاید این جدال سه ساعت طول بکشد و حتی بیشتر. شهداب یزد – هراز آمل نبردی تمام عیار در والیبال است. دو تیم برای رسیدن به این فینال کلی مرارت کشیده و البته کلی جنجال پشت سر گذاشته‌اند. فینال امروز راس ساعت 18 آغاز خواهد شد.

آمل؛ متخصص لیگ‌برتر

آملی‌ها در والیبال خیلی پرافتخار هستند و همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند. تیمی که آنها در سال‌های اخیر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند «لبنیات هراز آمل» نام دارد که می‌خواهد دست به کار بزرگی بزند. آملی‌ها انگار به متخصصان لیگ‌برتر تبدیل شده‌اند. در مجموع نمایندگان این شهر در لیگ‌برتر دو قهرمانی، یک نایب قهرمانی و 6 عنوان سومی به دست آورده‌اند. اگر تیم هراز بتواند امروز در فینال شهداب یزد، مدافع عنوان قهرمانی را شکست بدهد افتخار دیگری به پرونده پربار افتخارات آملی‌ها در والیبال اضافه خواهد شد. تیم لبنیات هراز سال گذشته به همراه شهرداری ارومیه، مس رفسنجان و پاس گرگان عنوان پنجم مشترک لیگ‌برتر را به دست آورد.

اگر قهرمانی در فینال امروز به نام آنها ثبت شود دست به کار بزرگی زده‌اند و با پرشی پنج پله‌ای نسبت به فصل گذشته قهرمان شده‌اند. البته با وجود همه افتخاراتی که این تیم در لیگ‌برتر دارد 9 سالی می‌شود که به فینال  لیگ‌برتر نرسیده‌اند.

شهداب یزد و رویای دبل

شهداب یزد کوتاه نمی‌آید. آنها فصل گذشته عنوان قهرمانی در لیگ‌برتر را به دست آوردند و حالا هم به دنبال دبل یا همان کسب دومین قهرمانی پیاپی هستند، کار بزرگی که حقیقتا به شهداب یزد و ستاره‌هایش می‌آید. نکته بسیار جالب این که یزدی‌ها از سال 98 کار خود را در لیگ‌برتر شروع کردند اما به سرعت پله‌های افتخار را پشت سر گذاشتند. آنها سال گذشته و در سومین فصل حضور خود نخستین جشن قهرمانی را برپا کردند و اکنون هم که برای دومین سال پیاپی فینالیست شده‌اند. این فینالیست شدن برای آنها معنایی جز قهرمانی ندارد به شرط این‌که انگیزه‌ها و آرزوهای آملی‌ها به طور کامل سد راه آنها شود. یزدی‌ها در حالی گام به فینال گذاشته‌اند که از لحاظ «تجربه» از رقیب خود جلو هستند. بازیکنان با‌تجربه‌تری در اختیار دارند و غلظت ستاره‌ها در این تیم بیشتر‌است.

ستاره‌های تراز

 مجتبی میرزاجانپور (لبنیات هراز آمل): نامی که می‌شناسید و به آن اطمینان دارید. البته او در جدال نیمه‌نهایی بیشتر سعی کرد حاشیه‌های شدید مسابقه را کنترل کند هر چند خودش هم گاهی وارد حاشیه می‌شد. او مهره قابل اتکایی برای عطایی در دیدار فینال امروز خواهد بود.

امیر غفور (شهداب یزد): این پشت خط‌زن زمانی به نظر می‌رسید به دوران افول نزدیک شده است اما در نهایت چنین نشد و غفور دوباره به همه نشان داد هنوز ستاره لیگ‌برتر و این والیبال است. او معمولا پرامتیازترین بازیکن تیمش می‌شود و تندروان حسابی روی او
حساب باز کرده است.

هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش