9نمایشنامه این هفته خوانش می‌شود

9نمایشنامه این هفته خوانش می‌شود

بازار نمایشنامه‌خوانی این هفته نیز گرم است و علاقه‌مندان به این حوزه نمایشی می‌توانند مهمان 9نمایشنامه‌خوانی در تماشاخانه‌های تهران هستند.

«برهنه روی سنگلاخ مذاب» عنوان اولین نمایشنامه‌ای است که امیررضا ‌عبداللهی ‌دهکی امروز 20 اسفند از ساعت 17:45 در عمارت نوفل لوشاتو خوانش می‌کند.این نمایشنامه نوشته مهدی صلاحی است و داستان ژاکلین، آرایشگر جوانی است که به صورت مخفیانه با شورشیان هم‌پیمان است. او که به شدت از شکنجه و اعدام چند تن از دوستان خود ناراحت و گریان است ناگهان با پیکر نیمه جان برادرش مواجهه می‌شود. رویا اسماعیلی، امین ‌کاشفی و متین عنایت خوانشگران این نمایشنامه هستند.
روز یکشنبه تماشاخانه‌های تهران میزبان خوانش دو نمایشنامه «سریع‌ترین ساعت جهان» و «روی زمین» هستند. یلدا ‌محمدپناه‌ در سالن ‌شماره ‌۴ بوتیک ‌تئاتر ‌ایران از ساعت 17:45 قرار است نمایشنامه «سریع‌ترین ساعت جهان» اثر فیلیپ ریدلی را خوانش کند. در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده است: «وقتی سریع‌ترین ساعت جهان رو ببینی، سرنوشتت برای همیشه تغییر می کنه». همچنین قرار است در تماشاخانه ‌ملک نمایشنامه «روی زمین» نوشته افروز فروزنده خوانش شود. این نمایشنامه نیز در سه اپیزود و در فضایی سیال میان خیال و واقعیت روایت می‌شود و ابوالفضل دوستی، شیوا دهقان، فرناز چاووشی، ستاره ‌آقایی، عرشیا پازوکیان، محمدرضا حسنی، علی بابایی، امیر محمدنوری شاد و مهدیه نباتی خوانشگران آن هستند.
تماشاخانه‌های تهران روز دوشنبه میزبان سه نمایشنامه‌خوانی «قاتل بی‌رحم هسه کارلسون»، «پلیس» و «قربانی خانه عشق» هستند.پلیس نوشته اسلاومیر مروژک اولین نمایشنامه‌ای است که 22اسفند خوانش می‌شود. داستان درباره یک زندانی سیاسی است که 10سال است در زندان مانده و به قدیمی‌ترین زندانی سیاسی تبدیل شده است. او با امضاکردن توبه‌نامه از زندان آزاد می‌شود. رئیس پلیس که نمی‌خواهد بیکار باشد، گروهبانش را وادار می‌کند تا علیه شاه شعار بدهد. به این ترتیب می‌تواند او را بازداشت کند.دامون ‌ابراهیمی قرار است این نمایشنامه را از ساعت18 ‌در سالن ‌شماره۴ بوتیک ‌تئاتر ‌ایران خوانش کند.
از ساعت19 نیز محمدرضا ‌الوندی‌‌پور در تماشاخانه ملک نمایشنامه «قربانی خانه عشق» خوانش می‌کند. در این نمایشنامه‌خوانی که مضمون اجتماعی- خانوادگی دارد، زهره ‌محمودی، فرید گلریز، منوچهر گل‌لاله، صبا حضوری، سعید ‌اردشیری و... ایفای نقش می‌کنند.«قاتل بی‌رحم هسه کارلسون» اثر هنینگ مانکل به کارگردانی رها محمدنژاد آخرین نمایشنامه‌خوانی دوشنبه است که از ساعت21 در تماشاخانه ‌ملک اجرا می‌شود.این اثر داستان فردی به نام هسه کارلسون است که پس از سال‌ها دوری از خانه و خانواده در حال بازگشت به محل زادگاهش می‌باشد، در مسیر خاطرات دوران کودکی برایش زنده می‌شود.اودین ‌روشن، رها محمدنژاد، فائزه اسکندری، وحید نوبخت، رها طلایی و سعید ‌هاشمی خوانشگران این نمایشنامه هستند.«عددهای نشده» عنوان نمایشی است که سهیلا خطیبی‌فر قرار است در ساعت 19 چهارشنبه در تماشاخانه ‌ملک خوانش کند. داستان نمایشنامه محمد ‌میرعلی‌اکبری درباره فردی معتاد است که از خانه رانده شده و برای از بین بردن عقده‌هایش دست به تخریب شخصیتی آدم‌ها می‌زند تا خودش را از آنها برتر نشان بدهد.آخرین نمایشنامه‌خوانی این هفته نیز «پنگوئن‌های افسرده» نوشته محمد ‌میرعلی ‌اکبری است که سهیلا خطیبی‌فر در دومین کارگردانی این نمایشنامه‌نویس از ساعت19پنجشنبه۲۵اسفند در تماشاخانه ‌ملک خوانش می‌کند.اینم نمایشنامه میرعلی‌اکبری نیز در خصوص اعتیاد است. داستان نمایشنامه درباره مواد مخدر جدیدی است به تازگی در بازار بین قشر پولدار پخش شده است. سیروس که پخش‌کننده این مواد است، گم شده و کمیسر در حال بررسی ماجرا است.