تأثیرگذاری رصتا بر فرهنگ خود‌تنظیم‌گری

تأثیرگذاری رصتا بر فرهنگ خود‌تنظیم‌گری

معاون نظارت و پایش ساترا گفت: نخستین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (رصتا) در تقویت فرهنگ خودتنظیم‌گری موثر بود. محمد حسام‌پور با اشاره به این که نمایشگاه رصتا تشکیل شد تا در کنار ایجاد تعامل با سکوها و گفتمان‌سازی، فعالان این صنعت را به سمت خودتنظیم‌گری سوق دهد، تاکید کرد: اصل نمایشگاه رصتا براساس همگرایی و همفکری و تبیین جایگاه نهاد تنظیم‌گر و تقویت تعامل و گفت‌وگو با رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر برپا شد.

وی افزود: می‌دانید که تنظیم‌گری در دو بعد صنعت و محتوا خود را نشان می‌دهد و این نمایشگاه باعث شده تا بیش از گذشته این دو بعد برای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر تبیین و مردم نیز با نهاد تنظیم‌گر آشنا شوند.  وی با اشاره به حمایت‌های مالی از طرح‌های تولیدی، افزود: در این نمایشگاه، این‌که ساترا چه تسهیلاتی را می‌تواند در حوزه صنعت و محتوا برای پدیدآورندگان آثار و مجوزگیرندگان فراهم کند، جزو زمینه‌هایی بود که در رصتا به بحث  گذاشته شد.
معاون پایش و نظارت ساترا خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه بحث حمایت مالی از طرح‌های تولیدی و برنامه‌هایی که متناسب با نیاز خانواده ایرانی - اسلامی در زیست‌بوم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر است از سوی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در این نمایشگاه شروع شد و ان‌شاءا... ادامه خواهد داشت.
حسام‌پور همچنین تأکید کرد: در ادامه این راه، امیدوارم ساترا بتواند از بودجه‌هایی که برای حمایت از تولید محتوای ایرانی ـ اسلامی و اقشار آسیب‌پذیر و کودکان و نوجوانان است رونمایی کند و در جریان تصویب این بودجه‌های حمایتی، نهاد قانونگذار یعنی مجلس شورای اسلامی در سنوات مختلف بتواند نقش محوری داشته باشد و در واقع بودجه مناسبی را تصویب کند تا در اختیار فعالان رسانه قرار بگیرد.  معاون نظارت و پایش ساترا با اشاره به این‌که در نمایشگاه رصتا به‌دنبال تحقق این هدف بودیم که فعالان این صنعت به سمت خودتنظیم‌گری بروند، افزود: یکی از اتفاقات و اهدافی که دنبالش بودیم بحث گفتمان‌سازی است که به خودتنظیم‌گری منتج شود؛ یعنی در واقع تلاش کردیم اهمیت و راهکارهای خودتنظیم‌گری را با برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های متنوع دیگر تبیین کنیم. در همین راستا خیلی از قواعد و استانداردهای فرهنگی و ملاحظاتی را که در بررسی ایده‌های مربوط به خودتنظیم‌گری وجود دارد مطرح کردیم تا مسئولان سکوهای صوت و تصویر فراگیر بتوانند از طریق خود‌تنظیم‌گری به سمت تولید محتواهای سالم و خانوادگی بروند.

آغاز پخش سریال اکشن «باج» 
فصل سوم سریال اکشن و خارجی «باج» به کارگردانی ایلنرو لیندو روی آنتن شبکه پنج سیما رفته‌است. این سریال محصول ۲۰۱۹ سینمای کانادا، فرانسه، آلمان و آمریکا در ژانر پلیسی است و هنرمندانی همچون سارا گرین، لوک رابرتز، براندون جی مک‌لارن و سورن تامپسون بازیگران اصلی این آن به شمار می‌روند. این مجموعه درمورد اریک بومونت، یک مذاکره‌کننده باتجربه با گروگان‌ها و تیمش است که موارد مربوط به آدم‌ربایی و از بین بردن مجرمان خطرناک را در جهان حل می‌کند.  این سریال هر شب ساعت ۲۳ پخش و تکرارش روز بعد ساعت ۱۱ و ۱۹ خواهدبود.