بدون تیتر

بدون تیتر

 منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در این مورد که تکلیف مازاد تقاضا در طرح‌های قرعه‌کشی خودرو چه خواهد شد، گفت: «همان طور که تاکید شده است، تقاضایی حذف نخواهد شد. در صورتی که تقاضا بیش از توان تولید ۱۴۰۱ باشد، از ظرفیت تولید و فروش در سال ۱۴۰۳ استفاده می‌شود.» 

 علی‌اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای‌عالی کار با اعلام این که مذاکرات مزدی به آخر هفته موکول شده است، یادآور شد:«برای تعیین دستمزد باید شرایط بنگاه‌ها و قدرت خرید کنار هم لحاظ شود. در جلسه دوشنبه به نتیجه نهایی نرسیدیم. اعداد و ارقامی که درباره سبد معیشت مورد بررسی قرار گرفت نیازمند بررسی مجدد است.» 

 سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرای فرمان امام (ره) اعلام کرد:«طرح جهش تولید در دیم‌زارها با همکاری جهاد کشاورزی انجام می‌شود و بدین ترتیب به تولیدات کشاورزی کشور پنج میلیون تن اضافه خواهد شد. در سومین سال اجرای طرح ، 21 استان درگیر هستند و 400 هزار اشتغال ایجاد شده است.» 

 اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اعلام این که ۹۰ درصد لوازم خانگی قاچاق در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود، تصریح کرد:«هر کالایی که شناسه و کد کالا نداشته و در سامانه جامع گارانتی هم ثبت نشده باشد، آن کالا قاچاق محسوب می‌شود. حتی کالای تقلبی هم در این فضا می‌فروشند و مردم هم خواهان آن هستند.» 

 روسیه اعلام کرد که قرارداد انتقال غلات اوکراین از دریای سیاه به نشانه حسن‌نیت برای ۶۰ روز دیگر تمدید شده است البته تمدید این قرارداد منوط به اجرای تمام وعده‌ها به طرف روسی می‌شود. به گفته سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه، این کشور با تمدید جدید «ابتکار دریای سیاه» فقط برای ۶۰ روز مخالفت نمی‌کند. 

 امسال بیش از ۹۲ هزار هکتار چغندر قند بهاره در کشور کشت و از این سطح بیش از ۵۳۷۰ هزار تن چغندرقند تولید شد. همچنین بیش از ۲۱ هزار هکتار چغندرقند پاییزه کشت و بیش از ۱۴۴۰ هزار تن چغندر قند تولید و جهت فرآوری و استحصال شکر به کارخانه‌های قند سراسر کشور تحویل شد.
ضمیمه نوجوانه