اتصال پیام رسان‌های داخلی

اتصال پیام رسان‌های داخلی

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تست‌های اولیه قابلیت اینترکانکشن یا اتصال میان پیام‌رسان‌های داخلی انجام شده، این اتصال در حال حاضر بین ایتا و بله برقرار شده است و در نسخه جدیدی که منتشر می‌شود، وجود خواهد داشت.

یکی از نگرانی‌های کاربران تعدد پیام‌رسان‌های داخلی بود؛ هرچند که این تنوع یک فرصت به شمار می‌رود و به بحث رقابت کمک می‌کند تا پیام‌رسان‌ها خدمت بیشتری ارائه دهد.

آغاز ثبت‌نام خودروهای داخلی
ثبت و انتخاب نوع خودروهای داخلی در قالب طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، از روزگذشته آغاز شده و به مدت سه روز (پایان روز ۲۸ اسفند) برای متقاضیان تاییدشده از جهت تعریف حساب وکالتی و موجودی ۱۰۰ میلیون تومانی در حساب مذکور، ادامه خواهد داشت؛ در این طرح ۵۱ مدل خودرو از ۹ شرکت خودروساز داخلی عرضه شده است.

سوخت گیری با  کارت بانکی
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت احتمالا از سال آینده آغاز شود. برنامه استفاده از همین شرایط و سیاست سامانه هوشمند سوخت با هماهنگی افتا و مجموعه پدافند غیرعامل است. هر اقدامی که درخصوص سامانه بخواهیم انجام دهیم، باید مجوزهای امنیتی را بگیریم.

خرید اعتباری کالاهای اساسی
براساس اعلام مسئولان وزارت کار بالغ بر ۳۰ هزار فروشگاه در کشور به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده و مردم می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه نقدی کالاهای مشمول این طرح را خریداری کنند. 
گفتنی است دولت در طرح کالابرگ الکترونیک این امکان را برای آحاد جامعه به وجود آورده که کالاهای اساسی را به نرخ ثابت و اعتبار یارانه یک ماه زودتر خریداری کنند. این کالاها ۱۰ قلم کالای اساسی به ارزش ۵۳۰ هزار تومان است که شامل ماست شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و 
تخم‌مرغ می‌شود.

مصرف بالا عامل اُفت فشار آب
علی‌اکبر ملکوتی، مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران گفت: در شهر تهران هیچ برنامه‌ای برای ایجاد افت فشار یا قطع آب نداریم، ممکن است باتوجه به مصارفی که مشترکان در روزهای پایانی سال دارند، مصرف آب افزایش یافته و تامین آب در طبقات بالا با مشکل مواجه شود که آن‌ هم به دلیل مصارف بالاست. 
وی با تاکید بر این‌که به صورت برنامه‌ریزی شده هیچ‌گونه افت فشاری را نداریم و اگر قرار باشد این مسأله به صورت برنامه‌ریزی شده اتفاق بیفتد، حتما از قبل اطلاع‌رسانی می‌کنیم، اظهار کرد: طی روزهای گذشته میزان مصرف آب بسیار افزایش یافت و این میزان مصرف را برای روزهای گرم سال پیش‌بینی می‌کردیم، درواقع اوج مصرفی را که در تابستان شاهد بودیم، اکنون تجربه کردیم و این نشان می‌دهد که مصرف آب در تهران بالا بوده و نیاز است باتوجه به خشکسالی سال‌های اخیر و حجم منابع سدها مدیریت مصرف را بیشتر رعایت کنیم.