ثبت اطلاعات 73.6میلیون نفر در سامانه املاک

ثبت اطلاعات 73.6میلیون نفر در سامانه املاک

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی گفت: کدملی 73.6میلیون نفر به کدپستی متصل شده و این اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان وجود دارد اما به‌روزرسانی باید در دستورکار قرار گیرد.

ابوالفضل نوروزی افزود: هم‌اکنون 20دستگاه اجرایی به‌صورت برخط به سامانه ملی املاک و اسکان متصل شده‌اند و اطلاعات این دستگاه‌های اجرایی روزانه در سامانه به‌روزرسانی خواهد شد.  نوروزی در تشریح آخرین وضعیت سامانه ملی املاک و اسکان گفت: هم‌اکنون 350میلیون اطلاعات در سامانه ثبت شده و این اطلاعات شامل مالکیت، سکونت و مشخصات مردم است. 
وی افزود: بر همین اساس، کدملی 73.6میلیون نفر به کدپستی متصل شده و این اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان وجود دارد اما به‌روزرسانی باید در دستورکار قرار گیرد. سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزرات راه‌وشهرسازی بیان کرد: هم‌اکنون هر معامله رسمی که در دفترخانه ثبت شود در سامانه ملی املاک و اسکان بارگذاری شده و اطلاعات به‌روزرسانی می‌شود. 
نوروزی با اشاره به ماده 54 مالیات‌های مستقیم گفت: براساس قانون دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا خدمات خود را بر مبنای سکونت ثبت‌شده در سامانه ملی املاک و اسکان ارائه کنند.

بدون تیتر
فرزاد پیلتن، مدیرکل غرب‌آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: آمار 12ماهه سال ۱۴۰۱ گمرک ایران نشان می‌دهد صادرات ایران به ترکیه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال۱۴۰۰ با رشد ۲۳درصدی از مرز هفت‌میلیارد دلار عبور کرده و از شش‌میلیارد و ‌۷۹میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ به مرز هفت‌میلیارد و ۴۵۰میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

با توجه به محدودیت‌های موجود در ناوگان حمل‌ونقل کشور، امکان تحویل حضوری خودروها در همه سایت‌های تولیدی خودروسازان در کشور فراهم شده است و مشتریان می‌توانند پس از دریافت پیامک مربوط، نسبت به انتخاب دریافت خودرو به‌صورت حضوری اقدام کنند.

درحالی‌که طی روزهای اخیر قیمت مرغ در برخی مغازه‌ها افزایش یافته و به بیش از کیلویی ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان رسیده اما مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی می‌گوید طبق گزارشی که داریم در میدان بهمن تهران قیمت عمده‌فروشی هر کیلو مرغ ۵۸هزار تومان است که باید ۶۳هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد. چنانچه مغازه‌داری مرغ بیشتر از این قیمت خریداری کرد باید فاکتور را به بازرسان ارائه دهد تا با کل زنجیره (از تولید تا عرضه) در صورت گرانفروشی برخورد شود.

شاهپور علایی‌مقدم، معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: در تعیین قیمت جدید گندم همه مؤلفه‌ها ازجمله هزینه‌ها، دستمزدها، نهاده‌های کشاورزی، نرخ تورم، قیمت جهانی گندم، قیمت کشورهای همسایه، سود متعارف برای بخش کشاورزی و همچنین هزینه‌های تبعی ازجمله حمل‌ونقل، تعرفه‌ها و عوارض در نظر گرفته خواهد شد.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفت: متقاضیانی که نوبت آنها سال ۱۴۰۳ اعلام شده است از امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ به مدت پنج روز می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه خودرو با پنج اولویت نسبت به تغییر انتخاب اول خود اقدام کنند. اگر متقاضی هر پنج اولویت را انتخاب کند قطعا در سال ۱۴۰۲ می‌تواند خودروی خود را دریافت کند و برعکس اگر متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکند همان انتخاب اولویت سال ۱۴۰۳ کماکان برای او ملاک‌عمل خواهد بود.
​​​​​​​
محسن اردکانی، مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: درحال‌حاضر ۴۵درصد آب مورد نیاز شرب تهران از چاه‌ها و ۵۵درصد از سدها تامین می‌شود. مردم همراهی می‌کنند، جای نگرانی نیست و آب مورد نیاز مردم با رعایت صرفه‌جویی ۲۰درصدی در تابستان تامین خواهد شد. ضمن این‌که اگر مشترکینی که بیش از الگوی مصرف که ۱۴ مترمکعب بر ثانیه مصرف آب‌شرب دارند به زیر الگوی مصرف بیایند، هیچ نگرانی بابت تامین آب نخواهیم داشت.