ما و امام رضا(ع)؛ دنیا یک طرف

تجمع امام رضایی‌ها در تهران

ما و امام رضا(ع)؛ دنیا یک طرف

تهران همزمان با میلاد با سعادت امام مهربانی، یکی از زیباترین شب‌های خود را با  حضور پرشور خانواده‌ها در اجتماع بزرگ «امام رضایی‌ها» تجربه‌کرد.

تهران در شب تولد امام رضا(ع) مملو از جمعیتی بود که به عشق مولای‌شان از ساعت‌ها قبل از شروع مراسم به میدان خراسان آمده بودند . خیابان‌های اطراف میدان جایی برای سوزن انداختن نبود. شاید به همین دلیل هم بود که مسئولان کمی از زودتر از ساعت شروع برنامه، زنگ آغاز را با اجرای گروه سرود نجم‌الثاقب به صدا درآوردند. 
   
اهتزاز پرچم مولا
با شعرخوانی خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) و ورود پرچم متبرک حرم مولا به میدان، مراسم از ساعت 8‌شب رسمیت پیدا کرد. از نکات جذاب این مراسم حضور بیش از بیش از ۱۷۰موکب‌دار از هیأت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی،‌ خدماتی، امدادی و درمانی در طول مسیرهای منتهی به میدان خراسان است. برپایی غرفه‌های فرهنگی، آموزشی، خانواده و کودکانه، توزیع هدایا و بسته‌های محتوایی و پزشکی ـ درمانی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این موکب‌هاست.
حامد شاکرنژاد، قاری خراسانی کشورمان و از داوران برنامه «محفل» در میان تشویق‌های مردم به صحنه آمد و شروع به تلاوت قرآن کرد. سپس گروه مارش ارتش با لباس نیروی دریایی به یاد اعضای ناوگروه ۸۶ ارتش که هشت ماه در آب‌های دنیا دریانوردی کردند و کل دنیا را دور زدند، روی صحنه رفتند و مردم به تشویق آنان‌ پرداختند. این گروه، سرود جمهوری اسلامی و «ای ایران» را نواختند و مردم هم با آنها همخوانی کردند.
   
وقتی تمام مسیرها قفل شد
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام شهاب مرادی، سخنران مذهبی و کارشناس دینی روی صحنه رفت که مردم همزمان با شنیدن نام او غوغایی به پا کردند و دست زدند. این سخنران بعد از سلام از مردم خواست صلواتی بفرستند. حدود ساعت۲۰و۳۰ دقیقه بود که مجری برنامه از مردم خواست دیگر فضای میدان و اطراف کاملا پر شده و به سمت میدان خراسان نیایند اما با وجود این، دل‌های پرشور عاشقان ولایت تاب دوری از این جمع را نداشت و هر لحظه بر فوج جمعیت افزوده می‌شد.
   
شعرخوانی خواهر مرزبان شهید
زیبایی مراسم آنجا به اوج رسید که سیده فرشته حسینی، خواهر شهید سیدمیثم حسینی از شهدای مرزبان کشور در این مراسم به شعرخوانی پرداخت. بعد از این خواهر شهید، اولین مداحی که روی صحنه آمد، رضا هلالی بود که مردم مدام برای او دست زدند و هلالی به نشانه احترام به آنها تعظیم کرد. محسن عراقی، مداحی که متولد و بزرگ شده میدان خراسان است هم روی صحنه آمد. سپس سیدمحمدرضا نوشه‌ور روی صحنه آمد. محمدرضا باقری و مصطفی امامی جمع حاضر را دو دسته کردند و به سبک دو دمه‌های هیأت‌‌ها از مردم خواستند تا یک بیت همخوانی کنند.

دنیا یک طرف ما یک طرف / ما و امام رضا، دنیا یک طرف 

   
آرتین هم آمده بود
آرتین سرایداران، بازمانده حادثه تروریستی شاهچراغ، همراه خواهرش فاطمه سرایداران روی صحنه آمدند. این برنامه با شعار خواهر و برادری برگزار می‌شود که به همین مناسبت آرتین و خواهرش به مراسم دعوت شدند. پویانفر و هلالی، هدایایی به آرتین تقدیم کردند و سرود «عزیزم حسین۲» خوانده و تقدیم به آرتین شد. هلالی اول خواست جمع حاضر به خاطر آرتین دست بزنند و بعد خواست برای همه فرزندان شهدای دفاع‌مقدس و مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مدافعان امنیت و شهدای افغانستانی دست بزنند. همزمان با اجرای آتش‌بازی و نورافشانی در میدان خراسان و محله‌های اطراف آن، سرودهایی توسط مردم همخوانی شد. آنها فلش دوربین تلفن‌های همراه خود را حین همخوانی روشن کردند و سرود «خواهر برادری» را تکرار کردند.
در بخش پایانی این مراسم، امین قدیم و محمد فصولی به مدیحه‌خوانی پرداختند.