مصدومیت، اذیتم می‌کرد

ربیع‌خواه: بزرگ‌ترین حسرتم فینال آسیا بود

مصدومیت، اذیتم می‌کرد

محسن ربیع‌خواه یکی از با اخلاق‌ترین فوتبالیست‌هایی بود که در باشگاه پرسپولیس بازی کرد.

او فوتبال خود را از باشگاه مهرکام پارس آغاز کرد و سپس به پاس همدان رفت. سه فصل در این باشگاه توپ زد و توانست نظر باشگاه تراکتور را به خود جلب کند. دوره موفقی در تبریز نداشت چون رباط صلیبی پاره کرد. بعد راهی صنعت نفت آبادان شد و  51بار پیراهن این تیم را پوشید و با نمایشی که داشت، برانکو ایوانکوویچ را قانع کرد تا پیراهن پرسپولیس را برایش رزرو کند. ربیع‌خواه 4 فصل متوالی برای پرسپولیس به میدان رفت و همواره در ترکیب ثابت بود. بعد از جدایی از این باشگاه عازم آلومینیوم اراک، بعد شهر خودرو و در پایان دریای کاسپین بابل شد. او به تازگی تصمیم گرفته در 35 سالگی از فوتبال خداحافظی کند. 
ربیع‌خواه می‌گوید: «14 سال فوتبال بازی کردم و از اتفاقاتی که برایم افتاد، راضی هستم. همیشه خدا را شکر می‌کنم.» محسن بهترین خاطرات خود را در پرسپولیس تجربه کرد، وقتی با پرسپولیس 8 جام قهرمانی گرفت و البته می‌رفت که قهرمان آسیا شود: «این بزرگترین حسرتم در پرسپولیس بود. تا آستانه قهرمانی هم رفتیم ولی با بدشانسی آن را از دست دادیم ولی این هم جزیی از فوتبال است. ما 8 جام به دست آوردیم که رکورد بود. خوشحالم در دوره‌ای در پرسپولیس بودم که آن اتفاقات شیرین افتاد.» 
ربیع‌خواد درباره علت خداحافظی از فوتبال می‌گوید: «هم سنم بالا رفته بود و هم اینکه مصدومیت دیگر اجازه نمی‌داد کارم را انجام دهم. به دلیل دردی که در پایم داشتم بازی برایم سخت بود.» او ادامه می‌دهد: «من دو بار رباط صلیبی پاره کردم و خب این برای هر فوتبالیستی سخت است. از زمانی که در تراکتور رباط پاره کردم درد داشتم. هر چه جلوتر رفتم دردم بیشتر شد.» 
محسن درباره ورود به عرصه مربیگری توضیح می‌دهد: «قطعا دوست دارم وارد دنیای مربیگری شوم. سال‌ها فوتبال بازی کردم. تجربیات زیادی به دست آوردم. قطعا در کلاس‌های مربیگری شرکت می‌کنم تا ببینم خدا چه می‌خواهد.»