از نقش چوپان تا یزدان خلافکار

از نقش چوپان تا یزدان خلافکار

رضا توکلی، بازیگر سریال رستگاری ساخته مسعود ده‌نمکی که در ایام ماه رمضان از شبکه دوم سیما پخش شد، در گفت‌وگویی بیان کرد: دلیل این‌که فصل دوم زیرزمین و مردان آنجلس و او یک فرشته بود ساخته نشد این بود که اثرگذاری سریال کم می‌شود. رستگاری درباره معاد، قیامت و مرگ صحبت می‌کند و باید در یک فصل تمام شود. البته من در رستگاری کشته شدم و اگر قرار باشد فصل دوم ساخته شود، دیگر در آن حضور ندارم.

این بازیگر درباره بازی در نقش‌های فرعی بیان کرد: دوستانم می‌گویند رضا نقش کوچک را هم بزرگ بازی می‌کند. در مردان آنجلس من نقش یک چوپان را بازی می‌کردم اما نقش دیده شد. ولی یک بازیگر ممکن است در صد سکانس هم نتواند خودش را نشان دهد.
وی درباره پذیرفتن نقش منفی یزدان در این سریال توضیح داد: خیلی‌ها به من گفتند می‌خواستیم سرت را بکنیم. الان نقش یزدان سریال رستگاری دیده شده است. من نقش یک آدم توسری‌خور فرصت‌طلب را بازی کردم اما اگر مثل خیلی از بازیگران ادا در می‌آوردم، تماشاگر مرا پس می‌زد. لنز دوربین خیلی بی‌رحم است و با بی‌رحمی حس بازیگر را منتقل می‌کند. در سریال فاصله‌ها و او یک فرشته بود نقش مثبت بازی می‌کردم.این بازیگر ادامه داد: من درباره نقش تحقیق کردم. شبیه یزدان در جامعه زیاد داریم؛ آدم‌هایی که ظاهر و باطن‌شان فرق می‌کند. اینها شکم خودشان را سیر می‌کنند و به بقیه اهمیت نمی‌دهند. بازی در نقش یزدان فتاح برای من مثل آب خوردن بود. من با این جور آدم‌ها زندگی کرده‌ام.توکلی با تاکید بر این که من عضو هیچ باندی نیستم، اظهار کرد: بعد از بازی در سریال رستگاری، شش ماه خانه‌نشین بودم.هنوز بعد از این سریال، نقشی به من پیشنهاد نداده‌اند. بازی من در رستگاری، پاییز سال گذشته تمام شد. رستگاری درباره آدم‌های کینه‌ای و حسودی است که نمی‌خواهند دیگران پیشرفت کنند. در این سریال به من خوش گذشت. چون تیم خوبی داشتیم و این سریال پشت‌صحنه خوبی داشت.