ماندگاری«وعده صادق»  در قالب فیلم

ماندگاری«وعده صادق»  در قالب فیلم

خیرا...تقیانی‌پور کارگردان فیلم سینمایی «قلب رقه» با اشاره به تحقق وعده صادق و عملیات نظامی ایران بیان کرد که باید درسی به صهیونیست‌ها می‌دادیم که بفهمند امنیت خط قرمز ما است.تقیانی‌پور درباره به تصویر کشیدن این اتفاق درقالب درام و سینما عنوان کرد: این اتفاق بخشی ازتاریخ کشور مااست ودیریازود این حماسه هم تصویری می‌شود.

ما اسطوره‌ای داشته‌ایم به نام آرش که تیری را پرتاب می‌کند تا مرزهای کشور را تثبیت کند. ما فراتر از مرزهای‌مان تیر انداختیم و این در تاریخ ماندگار می‌شود که عده‌ای این‌گونه پاسخ تجاوز به خاک‌شان را دادند. این اتفاق بخشی از تاریخ معاصر ما است و حتما در قالب فیلم و سینما هم ماندگار خواهد شد. وی در پایان درباره این تصور که برخی فکر می‌کنند ساخت فیلم در حوزه مقاومت کافی است، عنوان کرد: از جنگ جهانی دوم چند سال گذشته و هالیوود هنوز درباره آن فیلم می‌سازد. در صورتی که اگر ما درباره داعش فیلم می‌سازیم به این دلیل است که همچنان فعالیت دارد یا از جنگ تحم یلی ما آن‌قدری نگذشته است. / مهر

بسترهای پخش فیلم امن نیست
کاوه صباغ‌زاده، کارگردان فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» که به‌تازگی به صورت برخط اکران شده، گفت: من فکر می‌کنم مخاطب به نوعی از فیلم‌های اجتماعی تلخ اشباع شده و از طرف دیگر سینمای ایران هم کم‌کم از فیلم‌های کمدی اشباع شده است و من فکر می‌کنم در این میان بیننده فیلمی را ترجیح می‌دهد که بین این دو سینما قرار بگیرد به این معنا که فیلم کمدی نباشد اما اثری شاد و امیدبخش است ودرعین حال به شکلی کاملا واضح سراغ مسائل اجتماعی نمی‌رود.وی گفت: وقتی فیلم در سالن‌های سینما اکران می‌شود از امنیتی نسبی برخورداراست وازطرفی تجربه تماشای فیلم در سالن سینما بسیار متفاوت‌تر از فیلم دیدن در خانه است. در اکران آنلاین با وجود این‌که طیف مخاطبانش بسیار گسترده‌تر است اما متأسفانه نمی‌توان از پتانسیل کامل آن استفاده کرد؛ چراکه فیلم‌ها بلافاصله پس از اکران قاچاق می‌شود وهیچ سازوکار مناسبی وجودندارد که جلوی این اتفاق را بگیرد. فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» خیلی زود قاچاق شد و این نشان می‌دهد که پلتفرم‌های ما در حوزه امنیت نیاز به پیشرفت دارند تا حداقل فیلم‌ها با این سرعت قاچاق نشود. 

«بی‌پایان»؛ روایتی سینمایی از پدر موشکی ایران 
«بی‌‌پایان» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر با نمایش یکی ازمهم‌ترین مقاطع زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم مقابل دوربین رفت.در این اثرحمیدابراهیمی نقش شهید طهرانی‌مقدم را ایفا می‌کند.«بی‌پایان» اقتباسی آزاد ازیک ماجرای واقعی دررابطه بایکی از پروژه‌های مهم سرلشکر شهید حسن طهرانی‌مقدم است.این فیلم داستانی روایتی متفاوت از پدر علم موشکی ایران است که در محدوده محل شهادت او فیلمبرداری می‌شود.بی‌پایان تولید مرکز هنری رسانه‌ای مدار است که به‌زودی در اخبار تکمیلی عوامل آن معرفی خواهند شد.